کد خبر: 37153 | زمان مخابره: 8:21:46 - یکشنبه 16 شهریور 1393 | بدون نظر | |

زنگ خطر بحران آب در کرمان به صدا درآمده است

استاندار کرمان گفت: بدنبال به صدا درآمدن زنگ خطر بحران آب در کرمان، شاهد تخلیه برخی از مناطق روستایی و افزایش جمعیت شهری هستیم.

به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم حسینی در نخستین همایش هم اندیشی بهره برداران و صاحبنظران بخش کشاورزی استان کرمان که در سالن ذغال سنگ کرمان برگزار شد، افزود: همه افرادی که در بخش کشاورزی مسئول بودند در بحران آب مقصر هستند لذا در راستای بحران همه باید به وظیفه خود عمل کنند و در این بین کشاورزان نقش مهمی در کاهش مصرف آب دارند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کشاورزان سطح زیر کشت را از یک هکتار به ۱۰ هکتار افزایش داده و با برداشت آب مجانی تاکنون به قیمت تمام شده محصولات خود توجه نداشته و ما را با بحران آب مواجه کرده اند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تاکنون درد بحران آب در جامعه احساس نشده، یادآور شد: یکی از مسئولیت های اصلی، مقابله موثر با این بحران است لذا باید الگوی کشت اصلاح و محصولاتی که نیاز کمتری به آب دارند کشت شود.

رزم حسینی گفت: با همکاری بهره برداران و صاحبنظران بخش کشاوزی برای رفع مشکل آب استان، طرح پلیس آب ( همیاران آب) را ارائه کردیم که ۹۰ درصد آن آماده شده است و برای اجرای مطلوب آن به همکاری همه مردم و مسئولان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه مشکل آب در استان را به صورت ویژه در دستور کار داریم، افزود: در راستای فراگیر شدن فرهنگ صرفه جویی در استان، مرکز کنترل آب با تجهیز کنتورهای هوشمند در شرکت آب منطقه ای راه اندازی و شناسنامه کشاورزی استان تدوین خواهد شد.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: برای انتقال ۵۵۰ میلیون متر مکعب آب به استان به ۱۵ هزار میلیارد تومان نیاز است

رزم حسینی با تاکید براینکه شش میلیارد متر مکعب آب در استان کرمان مصرف می شود، یادآور شد: با ۲۰ درصد صرفه جویی بسیاری از مشکلات آبی استان برطرف خواهد شد

 

 

 

 



ارسال نظر


آخرین خبرها