کد خبر: 37193 | زمان مخابره: 9:19:05 - یکشنبه 16 شهریور 1393 | بدون نظر | |

۱۰ سال حبس مجازات تخریب‌ کنندگان اموال عمومی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: ۱۰ سال حبس مجازات تخریب‌ کنندگان اموال عمومی است.

به گزارش نشانه نیوز، حمید خالقی اظهار داشت: ۱۰ سال حبس مجازات تخریب ‌کنندگان اموال عمومی است.

وی گفت: کم‌توجهی به حفظ اموال عمومی و تخریب آنها به ‌ویژه در شهرهای بزرگ یکی از مشکلات اساسی جوامع امروزی است که هر ساله خسارات هنگفتی به سرمایه‌های ملی و عمومی وارد می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: تخریب اموال عمومی جرم است و بر اساس قانون با متجاوزان به اموال عمومی به شدت برخورد می‌شود.

خالقی ادامه داد: تبلیغات بر روی در و دیوار شهر، تخریب اموال عمومی محسوب می‌شود و مجازات آن علاوه بر جبران خسارت وارده حبس ۳ تا ۱۰ سال است.

وی ادامه داد: تخریب اموال عمومی مثل کندن گوشی تلفن عمومی، تخریب باجه‌های تلفن عمومی، بریدن صندلی‌های عمومی با چاقو، شکستن صندلی‌های عمومی، آسیب رساندن به میادین ورزشی، شعارنویسی، خط‌نویسی و تبلیغات روی دیوارهای شهر سوزاندن سطل‌های زباله عمومی خراب کردن و زدن برچسب‌های تبلیغاتی روی علایم راهنمایی و رانندگی جرم محسوب می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: همچنین خراب کردن متعلقات مدارس مثل میز، نیمکت، تخته سیاه، شیر آب، کتاب و… کندن یا پاره کردن تراکت‌های تبلیغاتی، ایجاد آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی، تخریب و آسیب به سرویس‌های بهداشتی عمومی، شکستن چراغ‌های معابر، تخریب آسانسور و… نیز جرم محسوب می‌شود و با متجاوزان به‌شدت برخورد می‌شود.

خالقی گفت: اموال عمومی متعلق به جامعه بوده و با تخریب آنها حق استفاده از این اموال از مردم سلب شده و اضافه بر آن خسارات فراوانی نیز به دولت وارد و از سوی دیگر باید در نظر داشت که در پی این جرم ممکن است، اموال خصوصی مردم نیز تخریب شود، لذا مراجع قضایی خود را مکلف می‌دانند که به نحو و ترتیبی که قانون مشخص می‌کند با این مجرمان برخورد داشته باشند.

به گزارش فارس، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان متذکر شد: تخریب اموال خصوصی مثل زدن برچسب تبلیغاتی بر روی درب منازل و یا نوشتن روی دیوار منازل افراد جرم است و بر اساس قانون علاوه بر جبران خسارت وارده مجازات آن حبس از شش ماه تا سه سال است.



ارسال نظر


آخرین خبرها