کد خبر: 3857 | زمان مخابره: 15:10:01 - سه شنبه 8 اسفند 1391 | بدون نظر | |

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان : تذکر پیش شرط اصلاح افراد است

هر موفقیت در جامعه مرهون عبرت گرفتن از تجربیات گذشته و ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است که باید مدنظر هیئت مدیره جدید کانون وکلا قرار گیرد.
به گزارش نشانه نیوز،رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب در دیدار با اعضای هیئت مدیره جدید کانون وکلای استان کرمان افزود: در دوره های قبلی خلأ هایی وجود داشت که انتظار می رود در دوره جدید رفع و فعالیت ها به دور از هر گونه حاشیه ای انجام پذیرد.
حجت الاسلام و المسلمین علی توکلی با اشاره نقش داسرای انتظامی کانون وکلا اظهار داشت: دادسرا انتظامی در هر مجموعه ای اعم از مجموعه قضائی،کارشناسان و یا وکلا تعدیل کننده رفتارهای صنفی آن مجموعه است و باید به دور از هر گونه حب و بغض تصمیم گیری نماید.
وی اضافه کرد : دادسرا انتظامی کانون وکلا نیز می تواند اعتبار کانون را حفظ نموده و در جهت ارتقاء این اعتبار گام بردارد.
این مقام قضایی تذکر را پیش شرط اصلاح افراد دانست و بیان داشت: تذکر به افراد در مظان اتهام یا درآستانه لغزش می تواند افراد را از سقوط نجات داده و آنان را به صراط مستقیم بازگرداند.
رئیس کل دادگستری استان یادآور شد : باید از لغزش و خطای افراد در ابتدای امر با یک تذکر جلوگیری نمود، اینکه اجازه دهیم افراد در نهایت تباهی فرو رفته و بعد از آنان مچ گیری کنیم از نظر شرع ، عرف و اخلاق صحیح نیست.
حجت الاسلام توکلی ارتباط کانون وکلا و مجموعه قضایی را ارتباطی دو سویه و موثر ذکر کرد و گفت : در سایه یک ارتباط خوب، سازنده و مفید مسائل بهتر و با سرعت بیشتری حل و فصل خواهد شد.
رئیس کانون وکلای کرمان:
آموزش وترویج اخلاق  وکلاتی مدنظر است

رئیس کانون وکلای کرمان گفت: با تشکیل هیئت مدیره جدید کانون وکلا،آموزش وترویج اخلاق وکالتی در دستور کار قرار گرفته است.
محمد عارفی در دیدار هیأت مدیره جدید کانون وکلا با رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود:رسالت یک وکیل دفاع از حق است و باید در راستای این رسالت مهم استوار گام بردارد.
وی بیان داشت: در طلیعه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولین قضائی، انتظامی و امنیتی استان انتخابات کانون وکلا استان کرمان برگزار و هیئت مدیره جدید با رأی وکلا انتخاب و شروع بکار نمودند.
وی معاضدت قضایی افراد بی بضاعت در دادگستری و معاضدت زندانیان در بند را از جمله فعالیت های کانون وکلا معرفی کرد و بیان داشت: در دوره جدید نیز این گونه فعالیت به جد دنبال خواهد شد.
رئیس کانون وکلا خاطر نشان کرد: وجود پاره ای از تخلفات صنفی بسان بسیاری از دیگر تشکلها انکار ناپذیر است،اما این هیئت مدیره با هرگونه تخلف و خطایی از بدو امر به شدت برخورد خواهد کرد.
افتتاح ایستگاه مطالعه در دادگستری کرمان
به همت واحد فرهنگی دادگستری و با تلاش اداره کل کتابخانه های استان، ایستگاه مطالعه در دادگستری کرمان افتتاح شد.
کتابهای موجود در قفسه های این ایستگاه برای تمامی رده های سنی و در موضوعات گوناگون تهیه شده که هر ۱۵ روز یکبار شارژ می شود و محلی برای برگرداندن کتاب در قسمت پایین ایستگاه قرار دارد.
لازم به ذکر است ، مطالعه کنندگان میتوانند کتاب مورد نظر را پس از مطالعه در همان ایستگاه یا ایستگاههای مطالعه و کتابخانه های عمومی سراسر کشور تحویل دهند و در صورتیکه تمایل به خرید کتابی داشتند با پرداخت ۲ هزار تومان صاحب آن شوند .
در این مراسم محمدجواد حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان  نیز حضور داشت و حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب کرمان در میان استقبال جمعی از کارکنان اداری و قضایی دادگستری از این ایستگاه پرده برداری کرد.

 انتهای پیام



ارسال نظر


آخرین خبرها