کد خبر: 39132 | زمان مخابره: 14:36:43 - دوشنبه 5 آبان 1393 | بدون نظر | |

۱۳ آبان برگرفته از فرهنگ عاشورایی از نظر ماهیت و محتواست

صدفی  گفت: ۱۳ آبان برگرفته از فرهنگ عاشورایی از نظر ماهیت و محتواست.

به گزارش نشانه نیوز،مهدی صدفی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به همزمانی ۱۳ آبان و عاشورای حسینی در سال جاری، افزود: مردم ضمن اینکه در روز عاشورا به عزاداری خامس آل ابا می پردازند، شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس را نیز به عنوان نماد سازش ناپذیری با استکبار در ۱۳ آبان سر خواهند داد.

وی با ذکر این روایت از حضرت زهرا (س) مبنی بر اینکه خدا را شکر می کنم که در میان دوستان ما کسانی را برگزید که امر ما را احیا کنند، گفت: حضرت فاطمه (س) در پایان این روایت درود می فرستد بر کسانی که موجب ترویج معارف دینی می شوند.

وی آیین عزاداری را در دهه نخست ماه محرم پرشورتر از سایر ایام این ماه دانست و گفت: باید از این فرصت به نحو شایسته بهره ببریم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به ۱۳ آبان با عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره و تصریح کرد: این روز یکی از زمان های به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ مبارزات و مجاهدات مردم ایران است.

وی با بیان اینکه سه مناسبت مهم در روز ۱۳ آبان وجود دارد، ادامه داد: سالروز تبعید حضرت امام به ترکیه در سال ۱۳۴۲، کشتار دانش آموزان مقابل دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ مناسبت های این روز است.

صدفی اظهار کرد: ۱۳ آبان برگرفته از فرهنگ عاشورایی از نظر ماهیت و محتواست.

وی گفت: تقارن ۱۳ آبان در سال جاری با روز عاشورای حسینی برگرفته از روح استکبار ستیزی، کفر ستیزی و جهاد فی سبیل الله است.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم حرکت و قیام امام حسین (ع) در راستای مبارزه با کفر، ظلم، بی عدالتی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از مظلومان بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمان با بیان اینکه روح قیام امام حسین (ع) با روح ۱۳ آبان دارای یک ماهیت و محتوا هستند، افزود: انقلاب اسلامی نشات گرفته از عاشورای حسینی است.

وی گفت: امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب اسلامی ایران ادامه راه انبیاء، اولیاء و معصومان (ع) است.

وی افزود: ملت ایران در دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی، اصول و اعتقادات ارزشی و کیان اسلامی با پیروی از ولی امر مسلمین در همه عرصه ها حضور یافته است و نماد این ایثار و مقاومت را می توان در هشت سال جنگ تحمیلی بوضوح مشاهده کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، گفت: هنوز هم روح ایستادگی، مقاومت و مبارزه با استکبار در مردم ایران دیده می شود و زنده و پایدار است.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال هم مردم در تجمع ضد استکباری ۱۳ آبان و در عاشورای حسینی ضمن اینکه به دنیا اعلام می کنند ملت ایران ملتی زنده است و پای ارزش ها و آرمان های امام، منویات رهبر معظم انقلاب و دفاع از کیان ایستاده است، فریاد می زنند با زبان زور، تحریم و تهدید نمی توان با این ملت مبارزه کرد و به اهداف شوم خود رسید.

وی با تاکید بر اینکه همه تمهیدات و هماهنگی های لازم برای برگزاری آیین ۱۳ آبان در استان کرمان اندیشیده شده است، گفت: بهره گیری از مجالس و محافل مذهبی و دینی در ایام عاشورای حسینی توسط مبلغان، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) از جمله برنامه های این روز است.

صدفی مجالس اختصاصی دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمی، برگزاری مسابقات ویژه دانش آموزان توسط آموزش و پرورش، نواختن زنگ استکبار ستیزی در مدارس، مسابقات قصه گویی، نقاشی، نمایش فیلم توسط کانون پرورش فکری، برگزاری شب شعر عاشورایی و مبارزه با استکبار جهانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و برگزاری مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه های ۱۳ آبان ذکر کرد.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عکس توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان مقابل خانه شهر، نمایشگاه عکس توسط شهرداری کرمان با حدود ۱۰۰ سوژه از جنایات آمریکا و اسراییل غاصب، راه اندازی ایستگاه صلواتی، بهره گیری از فضای مجازی و رسانه ها با ارسال پیامک، تجمع بزرگ ضد استکباری همراه با عزاداری و سوگواری حسینی در روز عاشورا مقابل حسینیه ثارالله از سایر برنامه های ۱۳ آبان در کرمان است.



ارسال نظر


آخرین خبرها