کد خبر: 41830 | زمان مخابره: 15:04:21 - دوشنبه 24 آذر 1393 | بدون نظر | |

مهمترین موضوع وقف، همراهی همه دستگاه هاست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت:مهمترین موضوع وقف، همراهی همه دستگاه هاست.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده  در همایش وقف و رسانه در کرمان افزود: به طور متوسط در سال های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ حداقل ۱۰۰ مورد وقف را در استان کرمان داشته ایم که برخی از آنها میلیاردی بوده اند.

وی بیان کرد: یکی از اشکالات کارهای ما این است که کارهای خیر از جمله ساخت بیمارستان ها و مدارس انجام می شود اما وقف و خیر ماندگار حاصل نمی شود و اگر تمام این کارهای خیر در کشور در حوزه وقف وارد و ماندگار شود آن زمان توانسته ایم فرهنگ وقف را جا بیندازیم.

وی بر فرهنگ سازی هرچه بیشتر در حوزه وقف تاکید کرد و گفت: وقف به عنوان یک کالای معنوی با منفعت که ضمن فرهنگ ساز بودن، بسیاری از مشکلات را حل می کند و عامل سعادتمندی انسان هاست، باید در اولویت کارهای تبلیغی باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار کرد: امروز تبلیغات نقش اول، رکن رکین و از مسایل بسیار پیچیده و تخصصی است که در معرفی کالا، موضوعات و فرهنگ سازی و ایجاد زمینه ها و بسترهای مختلف نقش مهمی دارد.

وی تصریح کرد: تبلیغات مانند شمشیر دو لبه هم می تواند به نفع و هم به ضرر باشد که وقف با دارا بودن جهات مختلف به عنوان یک تبلغیات مهم، کارآمد، فرهنگ ساز و همه جانبه باید در اولویت کارهای تبلیغی باشد.

حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به قوانین اصلاحات ارضی و اجاره ۹۹ ساله، عنوان کرد: این قوانین در زمان طاغوت ضربه مهلکی به پیکر موقوفات وارد کرده است.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها