کد خبر: 44115 | زمان مخابره: 14:36:17 - سه شنبه 5 اسفند 1393 | بدون نظر | |

توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند/ وجود ۱۳۸ تعاونی تولید روستایی در استان

مدیر تعاون روستایی استان کرمان گفت:توزیع میوه شب عید از ۲۵ اسفند در استان آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

 

به گزارش  نشانه نیوز، “رضا محمدحسینی”مدیر تعاون روستایی استان کرمان اظهار کرد: تعاون روستایی متولی امر خدمت رسانی به روستائیان و کشاورزان است که در دو بخش دولتی و خصوصی فعالیت می کند.

 

وی افزود: بخش دولتی به عنوان ناظر سه وظیفه حمایتی، هدایتی و نظارتی انجام می دهد و تشکل ها که کار اصلی شبکه را به عهده دارند، متشکل از تعاونی ها هستند و بستر آن در روستاهاست.

 

محمدحسینی تصریح کرد: در استان کرمان ۱۱۸ شرکت تعاونی روستایی وجود دارد که ۱۱ اتحادیه تعاون روستایی شهرستانی و یک اتحادیه استانی را تشکیل می دهند.

 

وی بیان کرد: ۱۳۸ تعاونی تولید روستایی در استان وجود دارد که هشت اتحادیه تعاونی تولید شهرستانی و یک استانی را تشکیل داده اند.

 

مدیر تعاون روستایی استان کرمان گفت: ۲۱ اتحادیه تعاونی کشاورزی و ۱۶ شرکت تعاونی زنان فعال در استان وجود دارد که اگر این تعاونی ها درست حمایت و هدایت شوند، می توانند به عنوان یکی از مولفه های موفقیت در مدیریت استان در روستاها قرار بگیرند.

 

وی اظهار کرد: ۲۳ صندوق تعاون روستایی در استان وجود دارد که در بحث مالی شبکه فعالیت می کنند، این واحدها جذب سرمایه های مردمی را انجام و برای تعاونی های تصمیم گیری می کنند که با این اقدامات زمینه تقویت و توسعه سرمایه گذاری در روستاها را فراهم می آورند.

 

محمدحسینی در ادامه با اشاره یه فعالیت های تعاون روستایی بیان کرد: عمده کار سازمان تعاون روستایی نظارت مستمر و حسابرسی شرکت ها و اتحادیه ها در بخش تعاونی ها، ارزیابی مستمر شرکت های تعاونی و کشاورزی و اتحادیه های مربوطه و ارائه تصویری از وضعیت موجود آنها، تهیه و تنظیم ترازهای مالی، نظارت و بازرسی بر خرید و فروش کالاهای مصرفی و … است.

 

وی تصریح کرد: تعاونی های روستایی در بخش های مختلف از جمله تامین کالاهای اساسی موردنیاز روستائیان در قالب فروشگاه های مصرف، خرید و فروش محصولات کشاورزی، تامین سوخت روستایی، تامین سالانه ۲ هزار تن آرد روستایی، توزیع نهاده های کشاورزی موردنیاز از جمله سم، کود، بذرو خرید تضمینی محصولات کشاورزی فعالیت می کنند.

 

مدیر تعاون روستایی استان کرمان گفت: در سال جاری توسط شبکه تعاونی های روستایی در استان کرمان خرید ۹۰ تن کلزا، ۴۵ هزار تن ذرت، ۵۰۰ تن خرما و ۲۰ هزار تن گندم صورت گرفت که مبلغ این خریدها ۳۹ میلیارد تومان بود و تاکنون ۷ و نیم میلیارد تومان توسط دولت پرداخت شده و امیدواریم کل مبلغ تا پایان فروردین ماه ۹۴ پرداخت شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای واگذاری تجارت محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، در سال جاری بحث توزیع میوه شب عید به سازمان تعاون روستایی مرکز و به تبع به ادارات استان ها واگذار شده است.

 

محمدحسینی افزود: در این راستا برای میوه شب عید استان کرمان ۹۰۰ تن سیب درختی و ۱۳۰۰ تن پرتقال خریداری شده و قیمت استانی توسط ستاد تنظیم بازار استان در ۱۵ اسفند ماه تعیین می شود.

 

وی اظهار کرد: قیمت هر کیلو سیب ۲۷۰۰ تومان و پرتقال ۳۴۰۰ خریداری شده که با احتساب هزینه حمل تا استان و تعلق یارانه دولتی، قیمت مصرف مشخص می شود.

 

مدیر تعاون روستایی استان کرمان با تاکید بر اینکه مردم نگران تامین میوه شب عید نباشند، گفت: توزیع میوه عید از ۲۵ اسفند در استان آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: توزیع میوه در شهر کرمان توسط اتاق اصناف با ۲۵ غرفه در سطح شهر و در شهرستان ها توسط اتحادیه های تعاون روستایی انجام خواهد شد.

 

محمدحسینی در پایان درباره علت افزایش قیمت پرتقال گفت: علت افزایش قیمت پرتقال کاهش تولید در شمال و جنوب کشور و همچنین برای جلوگیری از واردات بوده است.ایسنا



ارسال نظر


آخرین خبرها