کد خبر: 46013 | زمان مخابره: 9:19:30 - یکشنبه 23 فروردین 1394 | بدون نظر | |

بی بی سی: ناکامی دیپلماتیک آمریکا/ ایران عضو هیات رییسه نهاد زنان سازمان ملل شد

تارنمای بی بی سی نوشت: با وجود مخالفت آمریکا با عضویت ایران در هیات رییسه نهاد زنان سازمان ملل متحد، ایران توانست در جریان یک رای گیری به عضویت این هیات در آید.

  به گزارش نشانه نیوز، بی بی سی شنبه شب گزارش داد: آمریکا که درخواست ایران برای کسب کرسی در هیات رییسه این نهاد ناظر بر برابری جنسیتی سازمان ملل را کاملا بی جا خوانده بود، در یک اقدام کم سابقه درخواست رای گیری برای کرسی های غیر رقابتی منطقه آسیا – اقیانوسیه را مطرح کرد.

این رای گیری در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل برگزار شد و از ۵۳ عضو حاضر کشورهای ساموا و امارات متحده عربی ۵۳ رای کسب کردند، ترکمنستان و پاکستان با ۵۲ و ۴۹ رای در رده های بعدی قرار گرفتند و ایران با ۳۶ رای توانست به عضویت هیات رییسه نهاد زنان سازمان ملل متحد در آید.

سامانتا پاور سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد پس از تحمل ناکامی در برابر ایران در بیانیه ای اعلام کرد: از این که گروه آسیا – اقیانوسیه شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل نامزدی و در نهایت عضویت ایران را در هیات رییسه نهاد زنان پذیرفته، به شدت ناامید شده است.

به گزاش ایرنا، دوره عضویت در هیات رییسه این نهاد سه ساله است و ایران در دوره بعدی که از اولین روز سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز می شود در این هیات صاحب کرسی خواهد بود.



ارسال نظر


آخرین خبرها