کد خبر: 49273 | زمان مخابره: 14:35:00 - سه شنبه 23 تیر 1394 | بدون نظر | |

بازار کرمان به سمت نو شدن در حرکت است

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه ۳۵ فروشگاه بزرگ در سطح استان کرمان فعالیت می کنند گفت: بازار کرمان به سمت نو شدن، به روز شدن و استفاده از امکانات جدید در حرکت است.

به گزارش نشانه نیوز، مصطفی زریسفی  استقبال مردم را از علت های اصلی گسترش فروشگاه های بزرگ در سطح استان کرمان دانست و افزود: فروشگاه های بزرگ کالاهای اساسی مردم را به صورت یکجا و با تنوع بالا عرضه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این فروشگاه ها دارای امکانات خرید مناسب و مجهز به فناوری های مفید در زمینه پرداخت هزینه می باشند.

وی اظهار کرد: در بخش بازرگانی داخلی که مربوط به اصناف می شود تعداد ۷۰ هزار واحد صنفی در سطح استان کرمان فعالیت می کنند که حدود ۲۶ هزار واحد در شهر کرمان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد واحد صنفی بیشتر در شمال استان کرمان و در شهرهای بزرگ مستقر هستند، اضافه کرد: حدود ۶۰ درصد از این واحدهای صنفی در استان کرمان توزیعی و ۴۰ درصد هم در بخش تولیدی و خدمات فنی فعالیت می کنند.

زریسفی ادامه داد: این تعداد واحد صنفی استان ۳۸۰ اتحادیه و حدود ۱۹ اتاق اصناف مربوط به خود را دارند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تعداد ۲۱۰ هزار نفر در واحدهای صنفی سطح استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

وی یکی از علت های اشتغال بیشتر در واحدهای صنفی را سختی اشتغال و بسته بودن آن در بخش هایی از جمله صنعت دانست و افزود: برای اشتغال هر نفر در بخش صنعت حدود دو میلیارد ریال سرمایه نیاز است و این در حالی است که برای اشتغال در بازار برای هر نفر حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال کفایت می کند.



ارسال نظر


آخرین خبرها