کد خبر: 58537 | زمان مخابره: 15:02:37 - یکشنبه 12 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

رئیس انجمن موسیقی نواحی ایران عنوان کرد/ وجود منبع بزرگی از نغمات و سازهای نواحی در کرمان

 رئیس انجمن موسیقی نواحی ایران گفت: منبع بزرگی از نغمات و سازهای مقامی و نواحی را در کرمان داریم، به طوری که در این زمینه از کرمان به عنوان ایران کوچک یاد می کنند

به گزارش نشانه نیوز،
“امیر اخلاقی” صبح امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در نشست هماهنگی جشنواره موسیقی نواحی ایران در فرمانداری کرمان افزود : موسیقی نواحی استان کرمان به دلیل موارد مختلف از جمله عدم تاثیر پذیری از موسیقی های نواحی دیگر مانند لهجه کرمانی، موسیقی اصیلی است، بنابراین معرفی آن به کشور یکی از مواردی است که باید از طریق این جشنواره و همچنین در طول سال پیگیر آن باشیم .

اخلاقی افزود : تمام تلاش ما این است تا با ایجاد شرایط لازم در برگزاری مناسب و با کیفیت این جشنواره راه را برای تداوم مناسب برگزاری آن در سالهای آینده در دبیرخانه جشنواره هموار نماییم.

فرماندار کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه موسیقی نواحی، موسیقی اصیل و ریشه داری است و از برگزاری آن در کرمان حمایت می کنیم، ادامه داد: موسیقی مقامی و نواحی در آداب و رسوم و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ریشه دارد و فرصت مناسبی است تا به عنوان یکی از داشته های هنری آن را در سطح دنیا عرضه نماییم .

“محمدرضا علیزاده” مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با ارائه گزارشی از روند آماده سازی پذیرایی از میهمانان و هنرمندان و مسوولان شرکت کننده در این جشنواره گفت: این اداره کل برای میزبانی شایسته این رویداد بزرگ ملی که با حضور هنرمندان از سراسر کشور در کرمان برگزار می شود، تمام تلاش خویش را به این امر معطوف داشته است .

وی ادامه داد : جشنواره موسیقی نواحی ایران فرصت مناسبی است تا غنای موسیقیایی و تعدد و تکثر سازهای نواحی در سراسر استان را به ایران معرفی نماییم.

نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ١٧ تا ٢٠ اردیبهشت ماه به میزبانی کرمان و با حضور هنرمندان شاخص موسیقی مقامی و نواحی ایران برگزار می شود .

 



ارسال نظر


آخرین خبرها