کد خبر: 58959 | زمان مخابره: 18:30:56 - سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

آموزش زنان روستایی دارای ردیف مستقل بودجه‎ شد

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان گفت: آموزش زنان روستایی دارای ردیف ملی و مستقل بودجه‎ ای شده است.

به گزارش  نشانه نیوز،  فروغ‎السادات بنی‎هاشم روز سه شنبه در همایش بررسی نقش زنان در توسعه کشاورزی پایدار و بررسی مشکلات آنها افزود: ردیف بودجه ‎ای ملی در سال ۹۵ ویژه آموزش زنان روستایی اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: تاکنون هیچ ردیف ملی در این زمینه نداشتیم و با تلاش‎های سازمان مدیریت و برنامه ریزی این ردیف بودجه‎ای اختصاص یافت.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور بانوان گفت: امیدواریم در سال‎های آینده با آشنایی بیشتر مسئولان مربوطه با فعالیت‎های زنان بودجه قابل توجهی در این ردیف قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: به دفاتر استانی توصیه می‎شود با توجه به اینکه بودجه‎ها حداقلی است لذا ظرفیت‎سنجی درست و دقیقی انجام شود تا منابع هدر نرود.
بنی هاشم گفت: نیازهای آموزشی در حوزه زنان روستایی و آموزش تخصصی باید به این اداره کل اعلام شود که براساس آن بودجه تخصیص یابد.
وی افزود: موانع فرهنگی از اصلی‎ترین مشکلاتی هستند که مانع حضور اقتصادی و اجتماعی زنان روستایی و عشایر می‎شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم در این نشست گفت: در تمام زمینه‎ها از جمله طرح‎ها و کارگاه‎های زودبازده اقتصادی باید نگاهی تازه و خلاقانه داشت.
سید یعقوب موسوی افزود: زنان روستایی و عشایر توانمندی‎هایی دارند که به راحتی می‎توانند در این راه موفق شوند و مسئولان مربوط در این مسیر مساعدت‎های لازم را انجام می‎دهند.
وی خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی دارد که در اجرای طرح‎ها و ایده‎های زنان روستایی و عشایر می‎تواند با اعطای تسهیلات کمک کند.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها