کد خبر: 59012 | زمان مخابره: 15:29:00 - چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 | بدون نظر | |

ابتلای چهار هزار کرمانی به بیماری های خاص

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: استان کرمان با بیش از هزار و ۶۱۶ نفر مورد مبتلا به بیماری ام اس در رتبه های نخست کشوری قراردارد .

به گزارش  نشانه نیوز؛ “زهرا موسی پور” به مناسبت گرامیداشت هفته بیماری های خاص با حضور در مرکز بیماری های خاص ثامن الحجج (ع) به اتفاق نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس بیمه سلامت شهرستان کرمان، نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره)، نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بخش های دیالیز، تالاسمی، آزمایشگاه، بانک خون و ژنتیک این مرکز بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان با بیش از هزار و ۶۱۶ نفر مورد مبتلا به بیماری ام اس، در رتبه های نخست کشوری قراردارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه روند رو به رشد بیماران خاص در سراسر کشور استان کرمان را نیز شامل می شود که در سال گذشته در استان کرمان ۱۶۱۶ نفر مبتلا به بیماری ام .اس ۳۸۸ نفر هموفیلی ۱۱۶۵ تالاسمی و بیش از ۸۰۰ نفر مبتلایان به بیماری کلیوی که نیازمند دیالیز بوده اند در استان شناسایی شده اند.

دبیر کمیته بیماران خاص استان یادآور شد: سیاست دولت تدبیر و امید در حمایت از این بیماران برای کاهش الام و دردهای آنها و تلاش برای کنترل بیماریهای خاص از طریق آموزش، پایش و تجهیز آزمایشگاههای تشخیصی زود هنگام است.

موسی پور از فعالیت و ارائه خدمات ۱۸ مرکز دیالیز در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در استان کرمان نزدیک به چهار هزار نفر از بیماریهای خاص رنج می برند که تعداد زیادی از آنها تحت حمایت بیمه های درمانی و خیریه ها قرار دارند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اشکالات عمده در سبک زندگی مردم که منجر به ایجاد و شیوع بیماریهای مختلفی نظیر ام اس در جامعه شده است، اظهار امیدواری کرد: با اصلاح شیوه های زندگی بر اساس آموزه های اسلامی و ایرانی و نیز تحول اسلوب شهرنشینی شاهد کنترل و کاهش این بیماری در سطح جامعه باشیم.

مشکل فرانشیز بیمه، توجیه پزشکان در خصوص توجه به اقتصاد درمان و تجویز دارو، مشکل ازدواج و اشتغال و مسکن بیماران، عدم آگاهی بیماران از قانون عدم اختصاص بیمه به آزمایشگاه های خصوصی، نحوه جذب اعتبار درمان از طریق سامانه از جمله مواردی بود که در این بازدید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.



ارسال نظر


آخرین خبرها