کد خبر: 59134 | زمان مخابره: 18:29:53 - دوشنبه 3 خرداد 1395 | بدون نظر | |

۴۰ تشکل جوانان در کرمان به ثبت رسید

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ۴۰ تشکل حوزه جوانان تاکنون در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش نشانه نیوز، روح الله اسدی افزود: تشکیل ۸۶ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان نیز در دستور کار معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان قرار دارد که در حال انجام مراحل ثبت است و تا دو ماه آینده به ثبت می رسند.

وی عنوان کرد: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در صدد افزایش مشارکت جوانان است و مشارکت جوانان هم از طریق تشکل های مردم نهاد انجام می شود.
وی ادامه داد: زمانی جوانان در امور مشارکت کنند و کارها را به دست بگیرند، سرمایه ای اجتماعی تشکیل می شود.
اسدی با بیان اینکه در صدد واگذاری میدان کار به جوانان هستیم اظهار کرد: دوره های توانمندسازی جوانان در دستور کار قرار دارد و از این برنامه ها حمایت مالی می شود.
وی از دستگاه های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان کرمان خواست در سال جاری با جدیت بیشتری به مسائل جوانان بپردازند.
وی تاکید کرد: راه اندازی ستاد ساماندهی امور جوانان، وظیفه اصلی اداره ورزش و جوانان است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ۲۱ دستگاه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه وظیفه ساماندهی امور جوانان را برعهده دارند.
وی ادامه داد: ۲۱ دستگاه مرتبط با ساماندهی امور جوانان باید وارد این ستاد شوند تا وظایف و برنامه ها را طبق سند ‘برنامه فرا بخشی امور جوانان’ انجام دهند.
وی بیان کرد: ریاست ستاد ساماندهی امور جوانان در استان کرمان به عهده استاندار و در شهرستان ها به عهده فرمانداران است.
اسدی افزود: ۱۲۰ ستاد ساماندهی جوانان سال گذشته با هم افزایی موجود با موضوع هایی مختلفی چون ازدواج، اشتغال، مسکن، آموزش و غیره در استان کرمان تشکیل شد در حالی که قبل از آن فقط ۹ ستاد تشکیل شده بود.
وی گفت: این ستاد در هفته جوان سال جاری هم در همه شهرستانها تشکیل و برنامه های جوانان از طریق این ستاد ساماندهی و اعلام شد.
وی گفت: کار عمده ستاد ساماندهی امور جوانان این است که ۲۱ دستگاه سهیم در امور جوانان متوجه وظایف خود باشند.
اسدی افزود: اگر ما بتوانیم نشاط اجتماعی را در جوانان تقویت کنیم بسیاری از مشکلات اجتماعی در حوزه جوانان رفع خواهد شد و لازمه این حرکت این است که ۲۱ دستگاه اقدام و عمل داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون جوان در استان کرمان حضور دارند گفت: ۳۰ درصد از جمعیت این استان را قشر جوان تشکیل داده است.
وی گفت: اتفاق ناخوشایندی که سال گذشته روی داد این بود که تسهیلات خوبی برای ازدواج جوانان پرداخت نشد و ما امسال به نمایندگی از جوانان وام ازدواج را مطالبه می کنیم.
اسدی اضافه کرد: علی رغم مکاتبات و مراجعات متعددی که در راستای پیگیری تسهیلات ازدواج جوانان در استان کرمان انجام شد اطلاعاتی به ما ارائه نشد.
وی ادامه داد: از طرف شورای بانک ها به اداره کل ورزش و جوانان اعلام کردند که این اطلاعات محرمانه است و نمی توانیم در اختیار شما بگذاریم در صورتی که در گذشته ما متولی این امر بودیم.
وی خاطرنشان کرد: طبق آماری که ما داریم سال گذشته حدود ۱۷ هزار فقره وام ازدواج پرداخت شد که نسبت به سال قبل با افت شدیدی مواجه بود اما امسال به این موضوع ورود می کنیم و از طرف جوانان استان این وام ازدواج را مطالبه خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: راه اندازی مجمع خیران ازدواج نیز طرح خوبی است که از طرف اداره کل ورزش و جوانان ارائه شده که باید در استان راه اندازی شود.
وی گفت: دستگاه های دولتی، مردم، خیران و اساتید دانشگاه می توانند در این مجمع به امر خیر ازدواج جوانان بپردازند.
اسدی به طلاق به عنوان یک معظل بسیار مهم اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: هیچ دستگاهی به تنهایی نمی تواند در راستای کاهش آمار طلاق کار انجام دهد و این امر یک همت عمومی را می طلبد.



ارسال نظر


آخرین خبرها