کد خبر: 60491 | زمان مخابره: 8:36:01 - سه شنبه 12 مرداد 1395 | بدون نظر | |

استاندار کرمان: مدیریت غیر دولتی به کمک مردم استان آمده است

استاندار کرمان با بیان اینکه طرح پایلوت شدن استان کرمان در قالب اقتصاد مقاومتی ۵ سال زمان می برد تا به سرانجام مطلوب برسد گفت: امروز مدیریتی غیر از مدیریت دولتی به کمک مردم کرمان به ویژه مردم شهرستان رودبار جنوب آمده است.

به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم حسینی عصر دوشنبه در جلسه منطقه یک اقتصاد مقاومتی، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی که با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، ائمه جمعه منطقه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از سران طوایف با محوریت محرومیت زدایی و توسعه شهرستان رودبار جنوب در تهران برگزار شد افزود: از حدود ۲۳ ماه گذشته فعالیت عملی در شهرستان قلعه گنج آغاز شد و این شهر به عنوان یک پایلوت در موضوع توسعه و اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ ماه از آغاز گفتگوها و رایزنی ها درباره توسعه شهرستان قلعه گنج می گذرد و امروز نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید به این تغییر و تحولات و در منطقه قلعه گنج افتخار می کند، یادآور شد: با تلاش های بنیاد مستضعفان، امروز شهرستان قلعه گنج با گنج های پنهانی که در خود داشت، توانست مردمش را به خودکفایی برساند.
استاندار کرمان به بیانات گهربار مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در اقتصاد مقاومتی مردم باید محور اصلی باشند اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مردم شهرستان قلعه گنج محور اصلی توسعه هستند.
وی با تاکید بر اینکه مردم شهرستان رودبار جنوب فقط مدیریت توسعه را از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) خواهانند افزود: مردم این منطقه صدقه نمی خواهند؛ آنها ثروت خدادادی که همان منابع است را در خدمت دارند و فقط مدیریت درست و راهنمایی دقیق می خواهند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان گفت: امروز برای شهرستان رودبار جنوب و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به عنوان یکی از مهمترین بخش های خدمتگذار کشور در عرصه سازندگی و آبادانی، روزی تاریخی خواهد بود.
وی از همراهی و همکاری تمامی مدیران استان و محلی در قالب مثلث توسعه اقتصادی خبر داد و افزود: همه مسئولین استان در خدمت الگوی توسعه در بخش خصوصی خواهند بود و برای رسیدن به حد مطلوب، که همانا تغییر در زندگی مردم منطقه است، همراه مردم و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) خواهند بود.
**شهرستان رودبار جنوب، منطقه ای بسیار استثنایی است
در ادامه این جلسه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با اشاره به اینکه استاندار کرمان دغدغه محرومان را دارد و پیگیر این امر مقام معظم رهبری است که باید از کشور محرومیت زدایی شود، گفت: بعد از دوران دفاع مقدس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم به نوبه خود در بخش آب رسانی، گازرسانی؛ مدرسه و مسجد سازی و … وظیفه محرومیت زدایی را در دستور کار قرار داد.
سردار عبادالله عبداللهی افزود: در سال جدید علاوه بر فعالیت هایی که در دستور کار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) داشتیم؛ به امر مقام عظمای ولایت که امسال را به نام (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) نامگذاری فرمودند، تلاش خود را افزون تر کردیم و سعی داریم به این انتظار رهبری، جامعه عمل بپوشانیم.
وی به سفر یک روزه به استان کرمان و بازدید از شهرستان رودبارجنوب اشاره کرد و گفت: شهرستان رودبار جنوب، منطقه ای بسیار استثنایی است که مسئولین نظام باید توجه بیشتری به این بخش از خود نشان می دادند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با تاکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد با ظرفیت های موجود در منطقه، در بازه زمانی کوتاه فعالیت هایمان را آغاز کنیم خاطرنشان کرد: مردم در این منطقه تکیه گاه و مدیریت توسعه می خواهند لذا توجه به حوزه کشاورزی و مدیریت صحیح منابع آب، اولویت کار این قرارگاه در منطقه خواهد بود.
سردار عبداللهی ضمن درخواست از همراهی و همگرایی مسئولین محلی و استانی برای پیشبرد اهداف توسعه ای در شهرستان رودبار جنوب، گفت: مردم امروز اگر در قالب طرح اقتصاد مقاومتی نتایج فعالیت ها را در سفره هایشان مشاهده نمایند، یقینا همراهی می کنند و این همراهی، امنیت را در پی خواهد داشت.
**وجود نیروی انسانی تحصیلکرده، یکی از ظرفیت های بارز شهرستان رودبار جنوب
نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فاریاب در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهرستان رودبار جنوب دارای چندین سرمایه مهم دارد که یکی از این سرمایه ها، وجود مردم شریف و دلسوز این منطقه است.
احمد حمزه دیگر ظرفیت این شهرستان را، جوانان تحصیلکرده دانست و افزود: آب و خاک کم نظیر یکی دیگر از ظرفیت های شهرستان رودبارجنوب به شمار می رود و اقلیم مناسب هم از استعدادهای دیگری است که توان آن را در زمره ظرفیت ها به شمار آورد.
وی یادآور شد: خط لوله صلح، معادن فراوان، منطقه ویژه اقتصادی و پتانسل گردشگری از دیگر مواردی است که باید برای توسعه این شهرستان به آنها توجه کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در ادامه این جلسه امام جمعه و سه نفر از نمایندگان قبایل و طوایف شهرستان رودبار جنوب به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند که مهمترین محور این موضوعات، اعلام ظرفیت های اقتصادی و کشاورزی شهرستان و دیگری آمادگی کامل مردم شهرستان برای همراهی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان بود.



ارسال نظر


آخرین خبرها