کد خبر: 60512 | زمان مخابره: 7:33:36 - چهارشنبه 13 مرداد 1395 | بدون نظر | |

پیش بینی تولید یکهزار و ۱۵۰ تن عسل در کرمان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با وجود ۱۲۰ هزار کلنی زنبور عسل در حوزه شمال استان پیش بینی می کنیم در سال جاری بیش از یکهزار و ۱۵۰ تن عسل تولید شود.

به گزارش نشانه نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، علی باقری افزود: بیشترین تعداد کلنی زنبور در حدود ۳۵ هزار کلنی مربوط به شهرستان رابر می باشد که به طبع بیشترین میزان تولید عسل که بیش از ۳۵۰ تن می باشد مربوط به این شهرستان است.

وی بیان کرد: استان کرمان با دارا بودن چهار فصل در یک زمان و همچنین بهار زودرس در اکثر مناطق یکی از استان های دارای مزیت در تکثیر کلنی ها و تولید ملکه است.
وی گفت: استان کرمان در این مورد رتبه ۱۲ کشور را داراست که با توجه به اقلیم استان رتبه خوبی است و از نظر کیفیت عسل، جزو استانهای برتر کشور محسوب می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با تاکید بر اینکه بیش از یکهزار و ۱۰۰ نفر در استان بطور مستقیم به پرورش زنبور عسل مشغول هستند عنوان کرد: طی چند سال گذشته با پیگیری های مناسبی که توسط جهاد کشاورزی انجام شده اعتبارات خوبی از محل طرح توسعه و سایر کانال های موجود به این بخش اختصاص یافته است.
وی افزود: تمام متقاضیان از این اعتبارات ارزان قیمت استفاده کرده اند و در حال حاضر نیز اعتبارات این بخش از طریق صندوق حمایت از زنبور عسل کشور با اولویت تعاونی ها برای توسعه سرمایه در گردش و در بحث اشتغال جدید نیز از محل اعتبارات صندوق مهر (موسسه کارآفرینی امید) و اقتصاد مقاومتی پرداخت می شود.
باقری عمده ترین مشکل زنبور داران را در حال حاضر وجود عسل های تقلبی، خشکسالی و تغییرات محیطی، بروز بیماری های ناشناخته جدید، کمبود و گرانی دارو و شکر ذکر کرد.
استان کرمان دارای ۲۳ شهرستان است و جنوب استان با هفت شهرستان سازمان جهاد کشاورزی مستقل دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها