کد خبر: 60644 | زمان مخابره: 8:19:45 - سه شنبه 19 مرداد 1395 | بدون نظر | |

نخستین یادواره شهدای یگان ویژه ناجا در کرمان برگزار شد

نخستین یادواره شهدای یگان ویژه نیروی انتظامی ویژه استان های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان در کرمان برگزار شد.

به گزارش نشانه نیوز، مشاور عالی فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در این یادواره گفت: امروز خط مقدم، پشت دیوارهای اسرائیل، عربستان سعودی، اردن و سایر جاها رفته و این امر به برکت جانفشانی شهدا و تلاش های یکی از فرزندان شما به نام سردار سلیمانی حاصل شده است.
سردار بهرام نوروزی افزود: سردار سلیمانی فرزندی از فرزندان این مرز و بوم است که الگو و نماد جهانی از رزمندگان و کسانی است که با شهدا بوده اند و ایشان در زمره شهدای زنده است.
وی بیان کرد: مردم ایران به ویژه مردم استان کرمان باید به وجود سردار حاج قاسم سلیمانی افتخار کنند.
وی از شهدا به عنوان چشم و چراغ جامعه یاد کرد و گفت: امام راحل فرموده اند که خانواده شهدا چشم و چراغ این ملت هستند.
مشاور عالی فرمانده ناجا با تاکید بر لزوم انجام کارهای فرهنگی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، از شهادت کمتر نیست.
وی خطاب به خانواده شهدا بیان کرد: اگر تا به امروز مقاومت کرده و ایستاده اید باید بدانید کسی که یاد و خاطره شهدا را زنده نگه می دارد، اجری برابر با اجر شهدا خواهد داشت.
سردار نوروزی گفت: خانواده شهیدان جانبازان و ایثارگران باید بدانند در آزمون سختی قرار گرفته و به خوبی در این آزمون به موفقیت دست یافته اند.
وی اظهار کرد: بر اساس فرموده بزرگان، بازماندگان شهدای عزیز به ویژه مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا در شان و ارزش، بلافاصله پس از شهدا قرار دارند و هیچ فاصله ای با شهدا ندارند.
فرمانده انتظامی استان کرمان هم در این آیین گفت: امنیت ایران اسلامی به واسطه فرهنگ ایثار و شهادت، وجود ولایت و تلاش شبانه روزی نهادهای امنیتی، زبانزد خاص و عام است.
سردار رضا بنی اسدی فر افزود: ایران اسلامی با وجود همه دسیسه ها و توطئه هایی که در فرامرزهای کشور مشاهده می شود و با وجود همه درگیری هایی که در کشورهای مختلف می بینیم، از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: شهدا شمع راه همه ما شده اند تا خود را پیدا کنیم و در روزمرگی ها و زرق و برق های زندگی، غرق نشویم.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: کلام و بیان شهدا برای تداوم خط شهدا و رهبری، بصیرت افزایی و خدمت بی منت به مردم است.
وی با اشاره به اینکه ۲۳ نفر از شهدای یگان ویژه کشور، جمعی فرماندهی یگان ویژه استان کرمان بوده اند افزود: شهدای نیروی انتظامی شهادت می دهند که این نیرو در داخل کشور و در مرزها به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.
سردار بنی اسدی فر، ترویج و زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از اهداف برگزاری یادواره شهدای یگان های ویژه ناجا برشمرد و گفت: در حد توان خود برای گرامیداشت مقام شهدا گام بر می داریم.
به گزارش ایرنا یگان های ویژه ناجا یکهزار و ۲۰۰ لاله خونین کفن دارد که ۵۳ شهید در استان های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان جان خود را در راه آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی در طبق اخلاص نهاده اند.
این یادواره با حضور آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، جمعی از مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدا در تالار برق کرمان برگزار شد.



ارسال نظر


آخرین خبرها