کد خبر: 61434 | زمان مخابره: 9:55:31 - شنبه 20 شهریور 1395 | بدون نظر | |

کلید بازسازی بر قفل کاروانسرای حاج آقاعلی کرمان

استاندار کرمان از بازسازی و مرمت کاروانسرای حاج آقاعلی و حمام ابراهیم خان ظهیرالدوله شهر کرمان از اول مهر امسال خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، علیرضا رزم حسینی در ادامه بازدید از برخی پروژه های عمران شهری و میراث فرهنگی شهر کرمان، از کاروانسرای حاج آقاعلی و حمام ابراهیم خان ظهیرالدوله شهر کرمان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان وی در این دیدار طی مذاکره با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از بازسازی و مرمت موقوفه کاروانسرای حاج آقاعلی و حمام ابراهیم خان ظهیرالدوله شهر کرمان از اول مهر امسال خبر داد.
بخشی از قسمت حمام ابراهیم خان ظهیرالدوله شامل گرمکن این حمام در سال های اخیر توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان احیا و مرمت شده است و بخش دیگر آن نیز توسط بخش غیردولتی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بازسازی و به ورشاپ جواهرات و اشیاء قیمتی و کارگاه تولید جواهرات تبدیل می شود.
مجموعه حاج آقا علی شهر کرمان از آثار عصر قجر و شامل مسجد، آب انبار، بازار و کاروانسرا است.
حاج آقا علی معروف به زعیم الدوله از بازرگانان نامی کرمان بود که به جز این مجموعه، منزل باشکوهی در رفسنجان احداث کرده که پس از سال ها بی توجهی، در دولت تدبیر و امید توسط بخش غیردولتی در حال مرمت و بازسازی است و بخش هایی از آن در آینده ای نزدیک آمده بهره برداری و افتتاح است.
مجموعه ابراهیم خان ظهیرالدوله نیز از بازار، حمام، آب انبار، مدرسه و خانه مدرس یا خلوت تشکیل شده و در ساخت آن تا حدود زیادی از فضاهای معماری صفویه الهام گرفته شده و هم اکنون به عنوان یکی از ارزشمندترین مجموعه ها و زیباترین آثار تاریخی کرمان محسوب می شود.
استاندار کرمان امروز – جمعه – به همراه جمعی از مسئولان استان از پروژه های عمران شهری و میراث فرهنگی شهر کرمان از جمله مجموعه گنجعلیخان، مجموعه حاج آقاعلی و حمام ابراهیم خان ظهیرالدوله بازدید کرد.

انتهای پیام /*



ارسال نظر


آخرین خبرها