کد خبر: 62741 | زمان مخابره: 11:27:43 - دوشنبه 19 مهر 1395 | بدون نظر | |

تولد ۱۵ فرزند سالم از والدین معلول در کرمان

پدر علم ژنتیک ایران گفت: مشاوره های ژنتیک به معلولان در زمان ازدواج تاکنون به تولد ۱۵ فرزند سالم از والدین معلول در استان کرمان منجر شده است.

 به گزارش نشانه نیوز، محمدحسن کریمی نژاد در بازدید از ساختمان در حال ساخت بنیاد ژنتیک کرمان افزود: برای تحقق پیشگیری از معلولیت ها در استان نیازمند ساختمان کامل و جامع بودیم که در این راستا احداث بنای ۴۸ ستون رعد کرمان در دستور کار هیات مدیره و خیرین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از قبل با مجموعه رعد آشنا بوده است اظهار کرد: مجموعه رعد به تمامی معلولان سطح جامعه در حوزه های مختلف خدمت رسانی می کند.
وی گفت: شعبه های رعد شاید از نظر ملی و مدیریتی مستقل هستند اما از نظر اهداف همگی با هم هماهنگ و تعامل دارند و هدفشان پیشگیری از معلولیت ها و توانمندسازی و استقلال معلولان است.
کریمی نژاد از وجود ۴۰ شعبه مجموعه نیکوکاری رعد در کشور خبر داد و افزود: در ۱۵ فروردین ماه ۱۳۸۳ در جلسه ای از مدیران وقت استان کرمان و خیرین برای راه اندازی شعبه رعد کرمان نیز دعوت شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: پیشگیری از معلولیت ها در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و انسانی در جامعه تأثیرگذار است.
جعفر رودری با اشاره به اینکه این پروژه می تواند به عنوان پروژه اقتصاد مقاومتی مصوب شود گفت: نحوه همکاری و کمک به بهزیستی برای تکمیل این پروژه قابل بررسی است.
بنای ۴۸ ستون ماندگار رعد کرمان شامل بنیاد ژنتیک، کارگاه های آموزشی و فروشگاه های تولیدات فنی و حرفه ای معلولان با زیربنای پنج هزار مترمربع در چهار طبقه با کمک خیرین در استان کرمان در حال ساخت است و برای تکمیل ساخت آن ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی



ارسال نظر


آخرین خبرها