کد خبر: 64712 | زمان مخابره: 10:12:00 - شنبه 20 آذر 1395 | بدون نظر | |

۳۵ مسافر گرفتار در ریزگردها در ریگان نجات یافتند

فرماندار ریگان گفت: ۳۵ مسافر جاده ترانزیت ریگان – چابهار که در ریزگردها گرفتار شده بودند توسط نیروهای هلال احمر این شهرستان نجات یافتند.

به گزارش نشانه نیوز، امین باقری افزود: ۹ وسیله نقلیه شب گذشته در محور ترانزیتی ریگان – چابهار گرفتار توفان شدید و ریزگردها شده بود که توسط نیروهای امدادی شهرستان ریگان امدادرسانی و سرنشینان این خودروها در مدارس و مساجد اسکان داده شدند.
وی با اشاره به اینکه غلظت ریزگردها شب گذشته در ریگان زیاد بود افزود: این پدیده کاهش دید در محور ترانزیتی ریگان – چابهار را در پی داشت.
وی اظهار کرد: بیش از ۴۲ نفر شب گذشته در ریگان دچار مشکلات تنفسی و راهی مراکز بهداشتی درمانی این شهرستان و برخی نیز به دلیل نبود بیمارستان در ریگان به بیمارستان پاستور بم در ۱۰۰ کیلومتری مرکز این شهرستان اعزام شدند.
فرماندار ریگان تصریح کرد: این شهرستان کانون بحران ریزگردها در شرق کشور و کانون بحران فرسایش بادی است و مهار ریزگردها در ریگان نیازمند اعتبارات ملی است.
وی عنوان کرد: شهرستان ریگان فاقد اداره هواشناسی و دستگاه پایش غلظت ریزگردها است.
وی گفت: تاکنون بیش از ۱۶ روستا به دلیل افزایش غلظت ریزگردها و شن های روان در شهرستان ریگان متروکه شده و بیش از ۵۰ روستا نیز در محاصره شن های روان قرار دارند.
ریزگردها در سال های اخیر به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، کاهش رطوبت خاک، سست شدن بافت خاک و فقر پوشش گیاهی در کرمان و بخصوص شرق این استان افزایش یافته اند.
این پدیده در حوزه جنوب و شرق تحت تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه سیستان نیز است.
ریگان تا مرکز کرمان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.



ارسال نظر


آخرین خبرها