کد خبر: 64914 | زمان مخابره: 10:39:10 - دوشنبه 6 دی 1395 | بدون نظر | |

۱۶۵ مورد تخلف قاچاق کالا از واحدهای صنفی جنوب کرمان کشف شده است

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه طی ۹ ماهه سال جاری هشت هزار و ۹۴۰ واحد صنفی، تولیدی و خدماتی این منطقه مورد بازرسی قرار گرفته است گفت: ۱۶۵ مورد تخلف قاچاق کالا در این بازرسی ها در جنوب کرمان کشف شده است.

به گزارش نشانه نیوز، مهدی میری افزود: ۱۷ پرونده تخلف و قاچاق کالای واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی در جنوب استان کرمان از اول سال جاری تاکنون به مراجع قضایی معرفی شده است.
وی اظهار کرد: قاچاق کالا درصد زیادی از فرصت ‌های شغلی را بین می برد و این موضوع یکی از مهم‌ ترین مشکلات کنونی بازار داخلی و بخصوص بخش فعالان اقتصادی است.
وی ادامه داد: اهمیت و جایگاه استفاده از تولیدات داخلی در رشد اقتصادی مناطق، برخورد جدی با با عوامل قاچاق کالا را می طلبد.
وی افزود: ورود کالای قاچاق به کشور موجب وارد آمدن ضربه جدی به اقتصاد داخلی و تولید کالاهایی می‌ شود که امکان تولید آن در داخل کشور فراهم است.
وی بیشترین آمار قاچاق کالای کشف شده را مربوط به تلفن همراه و پس از آن پوشاک دانست و گفت: این کالاها به طور غیرقانونی از کشورهای همسایه وارد کشور ما می شود.
رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان ادامه داد: بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی و تولیدی در قالب گشت های مشترک در راستای مبارزه با قاچاق کالا بویژه در زمینه لوازم آرایشی، بهداشتی و خانگی و تجهیزات پزشکی با همکاری شبکه بهداشت، اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف انجام شده است.
جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب و فاریاب و در مجموع دارای ۶ اتاق اصناف و ۷۵ اتحادیه صنفی است.
۱۱ هزار و ۳۳۴ پروانه کسب در جنوب استان کرمان صادر شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها