کد خبر: 66268 | زمان مخابره: 21:40:24 - شنبه 23 بهمن 1395 | بدون نظر | |

آبرسانی به روستاهای چهار شهرستان کرمان در دهه فجر

طرح های آبرسانی همزمان با دهه فجر ۹۵ در مناطق روستایی شهرستان های ارزوئیه، فهرج، عنبرآباد و جیرفت به بهره برداری رسید.

به گزارش نشانه نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان، مدیرعامل این شرکت گفت: ۱۰ روستای زیرمجموعه شهرستان ارزوئیه در دهه فجر امسال به شبکه آبرسانی روستایی استان متصل شدند.

علی رشیدی افزود: پروژه آبرسانی به روستای آبدشت با جمعیت ۳۲۰ نفر و هزینه سه هزار و ۶۳۱ هزار میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: فاز اول مجتمع صوغان نیز با ۲ روستای زیر پوشش و جمعیت ۲ هزار نفر در دهه فجر بهره برداری شد و روستاهای گچین و روستای علی آباد نیز زیرمجموعه این طرح قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه هفت روستا و محدوده موتور عشایری نیز در این ایام به نعمت آب شرب رسیدند تصریح کرد: این مناطق عشایری و ۲ روستای ارزوئیه در زیرمجموعه مجتمع سرگز سیاهانی با جمعیت ۷۳۴ نفر از آب شرب بهداشتی برخوردار شده اند.
مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان با قدردانی از تلاش های صورت گرفته برای عملیات اجرایی، لوله کشی و تجهیزات انجام شده که در راستای اجرای پروژه مجتمع سرگز سیاهانی انجام شد بیان کرد: ۱۳ هزار و ۴۲۸ میلیون ریال هزینه اجرای این پروژه ها شده است.

۲۰۰ خانوار روستایی فهرج از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند
مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: همچنین با هزینه ۶۷۰ میلیون تومان، ۲۰۰ خانوار روستاهای حسین آباد سرجنگل و حسین آباد خدابنده از بخش نگین کویر فهرج از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.
وی افزود: برای تجهیز و حفر کامل یک حلقه چاه، اجرای خط برق، خرید امتیاز برق، خرید و اجرای ۱۵ کیلومتر شبکه داخلی و اجرای فونداسیون و احداث مخزن هوایی ۵۰ متر مکعبی افزون بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

آبرسانی به ۵۲۰ خانوار روستایی عنبرآباد
مدیر امور آبفار شهرستان عنبرآباد گفت: فاز دوم آبرسانی به روستاهای حاجی آباد عنبرآباد با جمعیت ۵۲۰ خانوار به بهره برداری رسید.
محمد مطهری نژاد با اشاره به اینکه این پروژه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد افزود: حجم کار انجام شده برای این پروژه احداث یک مخزن ۵۰۰ متر مکعبی و اجرای ۴۵ هزار کیلومتر خطوط انتقال و شبکه داخلی بود که ۱۸ هزار متر لوله کشی برای خط انتقال و بقیه شبکه داخلی بوده است.
وی تصریح کرد: شهرک های حاجی آباد و سمسیلی، شهرک شهید زین الدین، مشاع بیدشکی، سعدآباد وطن خواه، سعدآباد جهادآباد، مشاع حسینی از جمله مناطق آبرسانی شده هستند.
وی با بیان اینکه ۱۳ هزار میلیون ریال هزینه این پروژه شده است گفت: ۵۲۰ خانوار در مجموع این پروژه به شبکه آبرسانی روستایی استان متصل می شوند.
مدیر امور آبفار عنبرآباد تصریح کرد: این پروژه ۲ هزار و ۱۰۰ نفر روستایی را در روستاهای ذکر شده به نعمت آب شرب سالم می رساند.

چهار روستای بخش اسماعیلی جیرفت تامین آب شدند
مدیر امور آبفار جیرفت هم گفت: این روستاها قبل از این به شبکه آبرسانی متصل بودند اما به دلیل خشک شدن چاه آب با حفر و تجهیز یک حلقه چاه جدید بعد از مدتها به شبکه آبرسانی روستایی متصل شدند.
هوشنگ سنجری افزود: پروژه تامین آب شرب مجتمع حسین آباد دهدار با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰میلیون ریال از اعتبارات ماده ۱۸۰ به بهره برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: با افتتاح این طرح بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه با حفر یک حلقه چاه، تجهیز و برقی کردن چاه، خرید و احداث یک باب موتورخانه و خرید و اجرای لوله‌گذاری خط انتقال به طول ۲۵۰ متر و بازسازی شبکه داخلی انجام شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها