کد خبر: 67820 | زمان مخابره: 8:36:16 - پنجشنبه 7 اردیبهشت 1396 | بدون نظر | |

آمادگی پلیس کرمان برای برگزاری انتخابات/ کشف ۱۵ هزار نخ سیگار قاچاق در رفسنجان/ توقیف تریلر با ۹۲ کیلو تریاک در نرماشیر

وظیفه پلیس ارتقاء نظم و امنیت در جامعه است

به گزارش نشانه نیوز، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به دستگیری ۷ سارق و کشف ۵ فقره سرقت گفت: وظیفه پلیس، ارتقاء نظم و امنیت، آسایش و رفاه حال شهروندان و پیشگیری از وقوع جرایم است.

سرهنگ “علی کشاورزی”  با اشاره به اینکه پلیس در جامعه اسلامی خدمت به مردم را افتخار می داند و در این راه همیشه آماده است و با تمام توان تلاش می کند گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی در ۲۴ ساعت گذشته موفق شدند با گشت زنی های هدفمند در سطح شهر کرمان ۷ سارق را دستگیر و ۵ فقره سرقت را کشف کنند.
سرهنگ”کشاورزی” گفت: همچنین ماموران انتظامی موفق شدند با استقرار در نقاط از پیش تعیین شده ۶۱ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم، متخلف و فاقد مدارک که موجبات سلب آسایش شهروندان را فراهم می کردند را توقیف کنند.
وی با اشاره به کشف مقداری اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه سارقان اظهار داشت: سارقان و متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ مرتفع کننده نیازهای فوری مردم در مواقع ضروری بوده و ماموران یگان های عملیاتی۱۱۰در روز گذشته ۴۵۵ مورد تماس فوریتی را بررسی کردند.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان با اشاره به اینکه پلیس با به کارگیری نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات برای افزایش و ارتقاء امنیت و آرامش و رضایتمندی شهروندان لحظه‌ ای درنگ نخواهند کرد از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه با تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف ۱۵ هزار نخ سیگار قاچاق در رفسنجان

جانشین فرماندهی انتظامی “رفسنجان” از کشف ۱۵ هزار نخ سیگار قاچاق در بازرسی از یک مغازه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “رضا خلیلی نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اخبار و اطلاع واصله مبنی بر خرید و فروش کالای قاچاق در یکی از مغازه های سطح شهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران دایره مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: مأموران پس از شناسایی محل مورد نظر و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضایی وارد مغازه شده و در بازرسی از آنجا تعداد ۱۵ هزار نخ سیگار قاچاق، ۲۰۷ بسته انواع تنباکو، ۶۰۰ عدد فندک،۷۸۰ قوطی انواع نوشابه، ۸۷ بسته چای گلابی و اقلامی دیگر را کشف کردند.
سرهنگ خلیلی ارزش تقریبی کالاهای کشف شده را ۱۲۰ میلیون ریال عنوان و افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر که به همراه اقلام قاچاق کشف شده جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی دلالت داده شد.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان رفسنجان در پایان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز از جمله قاچاق و توزیع کالاهای ممنوعه مراتب را سریعاً به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع  دهند.
۱۱کیلوگرم هروئین از خودرو پراید کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف ۱۱ کیلو گرم هروئین ا ز یک دستگاه خودرو پراید و دستگیری یک نفر دراین رابطه خبر داد.

سرهنگ”کامبیز اسماعیلی” گفت:روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در ایست و بازرسی سه راهی”راین”حین کنترل خودرو های عبوری به یکدستگاه خودروی پراید که ازشهرستانهای جنوبی عازم کرمان بود مشکوک شدند.
وی افزود:ماموران جهت بررسی بیشتر خودرو را به پارکینگ انتقال داده وپس از بازرسی تخصصی از آن ۱۱ کیلو و ۷۰۰ گرم هروئین که به طرز بسیار ماهرانه ای در صندلی عقب خودرو جاسازی شده بود را کشف کردند.
وی ادامه داد:در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر وبه همراه مواد کشف شده وخودرو توقیف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.
وی در پایان بیان داشت:مبارزه قاطعانه با قاچاقچیان وسودا گران مرگ همچنان ادامه دارد و به هیچ عنوان اجازه جولان با مخلان نظم وامنیت را نخواهیم داد.

آمادگی پلیس کرمان برای برگزاری انتخابات

فرمانده انتظامی استان گفت: نیروی انتظامی با تمرکز و آمادگی بالای خود شرایط را برای برگزاری یک انتخابات سالم حفظ خواهد کرد.

سردار “رضا بنی اسدی فر” امروز در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان  ضمن تبریک به مناسبت اعیاد ماه رجب به ویژه مبعث رسول گرامی اسلام بیان داشت: به یمن الطاف الهی و کوشش های شبانه روزی ماموران نیروی انتظامی در اقصی نقاط استان، پلیس استان متناسب با سیاست گذاری های از پیش تعیین شده اقدامات موثری در اجرای ماموریت ها انجام داده و در بحث کاهش جرایم و همچنین تلفات ناشی از تصادفات در سال ۹۵ عملکرد قابل قبولی داشتیم.

وی افزود: در حوزه مبارزه با سرقت و کشف آن ها، دستگیری قاتلان و مخلان امنیت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر استان موفق به کسب رتبه خوبی در کشور شده که جای تقدیر از زحمات همکاران دارد.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه نیروی انتظامی قدرتمندتر از گذشته ظاهر می شود، گفت:ماموران برای حفظ جان، دفاع از حیثیت و موفقیت در ماموریت ها باید آموزش را به صورت جدی دنبال کنند به خصوص ماموران جوان که راه زیادی در پیش دارند و اگر آمادگی حفظ شود شاهد برخورد لازم با مخلان امنیت خواهیم بود.

فرمانده انتظامی استان ابراز داشت: در سال جدید مناسبت های مهمی از جمله انتخابات را در پیش رو داریم و نیروی انتظامی با تمرکز و آمادگی بالای خود شرایط را برای یک انتخابات بی حاشیه حفظ خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید با استفاده از تجربیات گذشته، بررسی شرایط فعلی و پیش بینی شرایطی که به وجود می آید در حوزه های تخصصی برنامه ریزی های لازم صورت گیرد تا تهدیدات اجتماعی به حداقل برسد.

سردار بنی اسدی فر اظهار کرد: سایر کشورها در هر دوره انتخابات ایران را با دقت رصد و در حوزه جمع آوری اخبار و اطلاعات تلاش می کنند که ما در حوزه پلیس باید کاملا مراقب عدم هدر رفتن اطلاعات باشیم.

وی با اشاره به مطالب خلاف واقع و نشر اکاذیب در فضای مجازی که موجب تشویش اذهان عمومی می شود، گفت: پلیس فتا در مقابل این ناهنجاری ها قاطعانه برخورد می کند و آمادگی مناسبی در مقابله با کسانی که مخل آرامش مردم هستند دارد.
یک کشته و ۲ مجروح در برخورد موتور با کامیون

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: برخورد یک کامیون با موتورسیکلت یک کشته و ۲ مجروح بر جای گذاشت.

سرهنگ ” یوسف نجفی ” گفت: با تماس شهروندان به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت ماموران بلافاصله به محل اعلامی اعزام شدند.

وی گفت: ماموران با حضور در کیلومتر ۵۰ محور ” بافت-رابر ” مشاهده کردند یک دستگاه موتورسیکلت به علت عدم توجه به جلو از مسیر خود منحرف و با یک دستگاه کامیون ایسوزو برخورد کرده است.

نجفی یادآورشد: در این حادثه مادر  ۲۴ ساله در دم جان خود را از دست داد و کودک یکساله به همراه پدر ۳۴ ساله خود به شدت مجروح  و روانه بیمارستان شدند.

رئیس پلیس راه استان کرمان در پایان عنوان کرد: استفاده از کلاه ایمنی هم برای راکب و هم برای ترکنشین موتورسیکلت ها لازم و ضروری است چرا که در صد بالایی از میزان مرگ و میر و آسیب های جدی به ناحیه سر موتورسوار وترکنشین ها به دلیل نداشتن کلاه ایمنی است .

 

توقیف تریلر با ۹۲ کیلو تریاک در نرماشیر

گروه استان ها -کرمان- فرمانده انتظامی “نرماشیر” از کشف ۹۲ کیلوگرم تریاک و دستگیری دو قاچاقچی در عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین یوسف آبادی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:روزگذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در راستای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، هنگام بازرسی خودروهای عبوری درمحور اصلی شهرستان به یک دستگاه کامیون کشنده تریلرمشکوک و آن جهت بازرسی به پارکینگ منتقل کردند.
وی افزود: ماموران دربازرسی فنی وتخصصی از تریلر ۶۴بطری حاوی تریاک به وزن۹۲کیلو و ۳۲۵گرم که به طرز بسیار ماهرانه ای در مخزن باد خودرو جاسازشده بود را کشف کردند.
“یوسف آبادی” بیان داشت: در این عملیات دو نفرقاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به همراه مواد کشف شده به مراجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر در پایان با بیان اینکه ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی در معضل اعتیاد است، افزود: مواد مخدر به عنوان پایه و اساس بروز جرایم مطرح و تنها با اقدام پلیس نمی توان به جنگ این بلای خانمان سوز رفت، و برای ریشه کن کردن این پدیده شوم باید همه دستگاه های مرتبط و شهروندان با عزمی جهادی به مقابله با آن بپردازند.
دستگیری ۶ سارق و کشف ۷ فقره سرقت در بم

گروه استان ها- کرمان-فرمانده انتظامی شهرستان بم از کشف ۷ فقره سرقت منزل ،مغازه و دستگیری ۶ سارق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدرضا فداء”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: نیروی انتظامی در راستای برقراری نظم و امنیت ضمن کار و تلاش شبانه روزی به امر استفاده از ظرفیت های مردمی در تحقق امنیت پایدار نیز نگاه ویژه دارد.

وی افزود: طی هفته گذشته پلیس بم با پیگیری پرونده هایی در رابطه با وقوع چند مورد سرقت منزل و مغازه و انجام گشت زنی های هدفمند در  نقاط جرم خیز موفق به کشف چندین فقره سرقت شد.

سرهنگ فداء گفت:در این راستا ماموران تیم تجسس کلانتری ۱۲ در یک عملیات ضربتی یک نفر سارق کیف قاپ و دو سارق محتویات داخل خودرو و مدارک هویتی از یک خانواده را کشف کردند.

وی خاطر نشان کرد: دستگیری سارق ساختمان های نیمه کاره، سارق سیم های برق و دو سارق مغازه نیز از دستاوردهای اجرای گشت زنی هدفمند از سوی عوامل انتظامی سایر کلانتری ها در نقاط جرم خیز این شهرستان بود.

سرهنگ فداء بیان داشت: اموال به سرقت رفته پس از شناسایی مالباختگان به آنان تحویل و تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری دیگر سارقان مرتبط با این سرقت ها ادامه دارد.

فرمانده انتظامی بم درپایان بر لزوم توجه به اصول ایمنی، استفاده از ابزارهای ضد سرقت و توجه به هشدارهای پلیسی از سوی شهروندان تاکید و خاطر نشان کرد: پلیس با قاطعیت هر چه تمام تر با مخلان نظم و امنیت برخورد و اجازه جولان را به آنها نخواهد داد.

برخورد پیکان با اتوبوس در انار ۳ کشته و مجروح بر جای گذاشت

فرمانده پلیس راه انار از فوت یک نفر و مجروحیت ۲ نفر بر اثر برخورد پیکان با اتوبوس خبر داد.

سرگرد”حسین ملاحسینی” بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر برخورد یک دستگاه خودروی پیکان با اتوبوس در محور “انار- رفسنجان”، کارشناس پلیس راه و ماموران انتظامی در محل حادثه حاضر شدند.

ملاحسینی در ادامه اظهار داشت: در این سانحه یکی از سرنشینان خودرو پیکان به علت شدت جراحات وارده ناشی از تصادف، در دم فوت کرد و راننده و یکی دیگر از سرنشینان پیکان مجروح و جهت مداوا به بیمارستان انتقال یافتند.

فرمانده پلیس راه انار علت حادثه را عدم توجه به جلو راننده پیکان ناشی از خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد و بیان داشت: رانندگان عزیز هنگام رانندگی با صبر، حوصله و پرهیز از عجله و شتاب بی مورد،سفر مطمئنی را برای خود رقم بزنند.

کشف۱۳۰ کیلو تریاک توسط پلیس ارزوئیه

فرمانده انتظامی “ارزوئیه” از کشف ۱۳۰ کیلو تریاک توسط ماموران پلیس تخصصی مبارزه با موادمخدر این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “اکبرنجفی” گفت : ماموران پلیس تخصصی مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی طی دو عملیات پلیسی و کار اطلاعاتی پیچیده موفق شدند ۱۳۰ کیلو تریاک را کشف و یک نفر قاچاقچی را در این راستا دستگیر کنند.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات نیروی انتظامی تنها به برخورد با سوداگران مرگ خلاصه نمی شود بلکه بحث پیشگیری از اعتیاد از طریق آگاهسازی و تنویر افکار عمومی نیز به طور جدی  در دستور کار پلیس قرار دارد.

این مقام مسئول انتظامی با اشاره به این که اصلی ترین ماموریت پلیس مبارزه با حمل، نگهداری ، قاچاق و فروش مواد مخدر و جلوگیری از آسیب های اجتماعی مرتبط با آن است، خاطر نشان کرد: مواد مخدر کشف شده به همراه متهم  دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی  به مراجع قضایی تحویل داده شدند.



ارسال نظر


آخرین خبرها