کد خبر: 67841 | زمان مخابره: 11:46:16 - شنبه 9 اردیبهشت 1396 | ۱ نظر | |

شهرستان کرمان رتبه اول تولید آبزیان در استان را کسب کرد/ افزایش بهره وری آب و خاک با روش های نوین در شهرستان ارزوئیه

شهرستان کرمان در سال ۹۵ با تولید ۵۵۴ تن آبزی رتبه اول تولید آبزی در استان را به خود اختصاص داد.

به گزارش نشانه نیوز، احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: عملکرد تولید آبزیان شهرستان کرمان  به میزان۵۵۴ تن شامل ماهیان سردابی،گرمابی و ماهیان خاویاری، درسال ۹۵ بوده که رتبه اول تولید آبزیان  را در استان بخود اختصاص داده است .

مسعودی با بیان اهمیت بسیار بالای مصرف آبزیان در سلامتی گفت: آیزیان نقش موثری در مبارزه با بسیاری از بیماریهای قلبی، مغزی و تصلب شرایین و نیز افزایش سطح حافظه و یادگیری دارد، و عمده ترین عوامل پایین بودن مصرف سرانه آبزیان ، عدم تنوع در شیوهای طبخ آبزیان، عرضه نامناسب ماهی، عدم دسترسی مردم به ماهی با کیفیت و تازه و آگاهی نداشتن مردم از ارزش غذایی آبزیان می باشد.

کلاس آموزشی مبارزه با گوموز درختان پسته و آفت آتشک در شهرستان شهربابک

بنا به نیاز جامعه کشاورزی شهرستان شهربابک یک دوره کلاس آموزشی مبارزه با گوموز درختان پسته و آفت آتشک در شهرستان شهربابک برگزار شد.

به گزارش نشانه نیوز، محمد علی فتوحیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: کارگاههای آموزشی مبارزه با بیماریها وآفات گوموز درختان پسته و آتشک با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی و تعدادی از کشاورزان منطقه در محل مرکز خدمات جهاد کشاورزی خاتون آباد شهرستان شهربابک برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه مطالبی در خصوص گوموز درختان پسته و بیماری آتشک از جمله نحوه شناسایی و شیوه مبارزه با آفات به کشاورزان آموزش داده شد.

افزایش بهره وری آب و خاک با روش های نوین در شهرستان ارزوئیه

استفاده از روش های نوین ،  افزایش وتوسعه سطح زیرکشت گلخانه های شهرستان و اجرای طرح تجمیع موتور پمپ ها از جمله راهکارهای موثر در جهت افزایش تولید در واحد سطح شهرستان ارزوئیه می باشد

به گزارش نشانه نیوز، رضا امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: کشت در فضای بسته و با مدیریت کنترل شده و استفاده بهینه از آب و خاک باعث می گردد که با میزان آب کمتری(در مقایسه با زراعت و آبیاری و سنتی)تولید بیشتری صورت پذیرد در این راستا افزایش وتوسعه سطح زیرکشت گلخانه های شهرستان بصورت هیدروپونیک و خاکی از اهداف این مدیریت در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید واشتغال می باشد.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی در طول سال نیاز آب کمی داشته و همچنین به دلیل ارزش افزوده زیاداز اهمیت بسیار زیادی درکشاورزی برخوردارند، افزود: کشت این گیاهان و گیاهان با نیاز آبی کم مانند زعفران – گل محمدی در شهرستان ترویج شده و در حال افزایش می باشد.

امیری در رابطه با اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار از نوع تیپ درمزارع شهرستان، گفت: روشهای نوین آبیاری هم باعث افزایش بهره وری از آب و هم افزایش تولید در واحد سطح محصولات زراعی مثل گندم ، ذرت و هندوانه گردیده است .

وی افزایش سطح زیرکشت دانه های روغنی (کلزا) را از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و اتکا به تولیدات داخلی با برنامه ریزی های انجام شده سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا نسبت به سال زراعی قبلی به بیش از سه برابر افزایش یافت که این امر باعث افزایش هم تولید در واحد سطح از طریق استفاده از ارقام پر محصول و هم افزایش استقبال کشاورزان به کشت این محصول در سال زراعی جاری گردیده که در نهایت باعث افزایش تولید روغن و کاهش وابستگی به واردات کلزا از سایر کشورها می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه در پایان اظهار داشت: طرح تجمیعی موتورپمپها (۲۱ موتورپمپ درجهت مدیریت فنی درمزارع خرد جهت افزایش بهره وری) در جهت یکپارچه سازی اراضی کشاورزان خرده مالک و استفاده از سیستمهای جدید آبیاری تحت فشار دراین مزارع و افزایش راندمان بهره وری آب در تولید محصولات کشاورزی اجرا می گردد.




۱ ديدگاه مطلب براي " شهرستان کرمان رتبه اول تولید آبزیان در استان را کسب کرد/ افزایش بهره وری آب و خاک با روش های نوین در شهرستان ارزوئیه " ارسال شده است.

  1. عبدالکریمی گفت:

    خیلی ممنون

ارسال نظر


آخرین خبرها