کد خبر: 71703 | زمان مخابره: 12:20:41 - یکشنبه 30 مهر 1396 | بدون نظر | |

۱۵۰ هزار زائر غیرایرانی برای زیارت اربعین از کرمان عبور می کنند

سرپرست فرمانداری کرمان عبور حدود ۱۵۰ هزار زائر غیرایرانی برای زیارت اربعین از کرمان را پیش بینی کرد.

به گزارش نشانه نیوز، علی بابایی صبح یکشنبه در جمع اعضای ستاد اربعین ماهان اظهار داشت: در سال جاری از کرمان و مسیر ماهان عبور حدود ۱۵۰  هزار زائرِ غیرایرانی برای زیارت اربعین پیش بینی می شود.

وی افزود: برای همکاری با موکب های پذیرایی و هیئت های مذهبی در این مسیر، اداره های شهرستان کرمان آمادگی لازم را دارند.

بابایی با اشاره به اعلام آمادگی و همکاری فرمانداری در خصوص بروز مشکلات در این ایام بیان داشت: ما وظیفه داریم برای برگزاری هر چه بهتر این همایش جهانی که جمع کثیری از شیعیان در آن شرکت می کنند همکاری و کمک های لازم را انجام دهیم.

سرپرست فرمانداری کرمان با اشاره به عبور ۱۵۰ هزار نفر از زائران بنگلادشی، پاکستانی و میانماری از این مسیر گفت: ما باید برای شیعیان بستر این سفر را مهیا کنیم و در حد معقول و مقدور از این زائران پذیرایی کنیم.

وی در خصوص اهمیت مسائل امنیتی تصریح کرد: برای کنترل بهتر و تشخیص هویت افراد در خصوص مدنظر گرفتن مسائل امنیتی می توانستیم زائران را مانند عراق از مرز میرجاوه تحویل و با اتوبوس به مرز شلمچه منتقل کنیم و تحویل عراق دهیم.

بابایی اظهار کرد: در برنامه های مذهبی مردم با استقبال فراوان شرکت می کنند و در این ایام هر چه فعالیت ها مردمی تر باشد موفقیت کار نیز بیشتر است.

سرپرست فرمانداری کرمان افزود: هر چه گروه های مردمی را بتوانیم در عرصه فعالیت وارد کنیم ارزش و اعتبار کارها بیشتر خواهد بود،  اگر دولت هر ساله مراسم تاسوعا و عاشورا را برگزار می کرد هیچ زمان این کیفیت و کمیت به وجود نمی آمد و این ها را باید برای میزبانی و پذیرایی زائران اربعین مدنظر قرار دهیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها