کد خبر: 73972 | زمان مخابره: 15:32:02 - چهارشنبه 2 اسفند 1396 | بدون نظر | |

ثبت۱۳۹۶ موقوفه پس از انقلاب اسلامی در کرمان

معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون به همت واقفین خیراندیش ۱۳۹۶ موقوفه در کرمان ثبت شده است.

به گزارش نشانه نیوز، علی مهر آسا ضمن گرامی داشت سی و نهمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در خصوص اقدامات معاونت ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف استان افزود: حراست و حفاظت از حریم اراضی وقف و  کوتاه کردن دست متصرفین از املاک وقفی واز جمله اهداف این  معاونت می باشد.

    وی افزود: با توجه به اسناد موجود در سامانه جامع موقوفات کشور ،در استان کرمان ۷ هزار موقوفه متصرفی و غیر متصرفی وجود دارد که بر این اساس بیش از ۷۱ هزار رقبه ثبت شده است.

   مهر آسا اظهار داشت:بسیاری از موقوفات در طول زمان متصرفین و سودجویان قرار گرفت که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، وظیفه شرعی مسئولان و دست‏اندرکاران موقوفات ایجاب می‏کرد برای بازیابیِ موقوفات تدابیر قانونی لازم را بیندیشند. از این‏رو، کارهای مؤثری برای شناسایی و بازگرداندن موقوفات از دست‏رفته در استان تا کنون انجام شده است.

 وی به سندار شدن بیش از ۶ هزار رقبه استان طی سال جاری اشاره کرد و گفت:از ابتدای امسال بیش از ۱۵۳هزار برگ سند از پرونده های موقوفات اسکن و در سامانه جامع بارگزاری شده است .

معاون ثبتی و حقوقی اوقاف استان افزود: در راستای تعیین و تکلیف پرونده های حقوقی مورد دعاوی در محاکم قضایی استان از ابتدای امسال احکام ۱۳۰ پرونده مورد بررسی و برخی نیز در انتظار حکم قطعی می باشد.

 وی اظهارکرد: با توجه به اینکه بخشی از  اراضی و پلاک های ثبتی محدوده خدمات شهری استان ،مربوط به اراضی موقوفات می باشند لازم و ضروریست قبل از هر گونه خرید و فروش ملک، مالکان نسبت به وضعیت ملک خود به نمایندگی ها و مراکز ادارات اوقاف مراجعه کرده و از وضعیت ملک خود آگاهی لازم را کسب نمایند.

     این مسئول افزود: در شهرستان کرمان بیش از ۸۰۰ موقوفه داریم که بعضی از آنها مشاع و بعضی شش دانگ وقف می باشند و همین امر می طلبد که مردم  از وضعیت ملک خود  اطلاعات کافی داشته باشندتا مورد سوء استفاده سود جویان قرار نگیرند

    مهر آساگفت: ساختار موقوفات شهر کرمان به لحاظ گستردگی به دو ناحیه یک و ناحیه دو تقسیم شده است و خریداران ملک برای آگاهی از وضعیت ملک خریداری شده می توانند به این دو اداره مراجعه کرده و از وضعیت ملک خود اطلاع کسب کنند



ارسال نظر


آخرین خبرها