کد خبر: 84242 | زمان مخابره: 15:25:22 - سه شنبه 1 مرداد 1398 | بدون نظر | |

قیمت مرغ کرمان باید به نرخ مصوب کشوری برسد

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: قیمت گوشت مرغ به صورت کشوری تعیین می‌شود لذا در این راستا قیمت مرغ باید به صورت تدریجی کاهش یابد تا به قیمت مصوب برسد.

به گزارش نشانه نیوز، محمدعلی دهقان روز سه شنبه در سیزدهمین نشست ستاد تنظیم بازار استان در استانداری کرمان افزود: قیمت گوشت مرغ در استان کرمان باید تا ۲۰ روز آینده به نرخ مصوب کشوری برسد و متناسب با استان‌های مجاور باشد.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ کمتر از استان‌های مجاور موجب خارج شدن این کالا از استان کرمان می‌ شود ادامه داد: قیمت گذاری مرغ تنها توسط دولت انجام نمی شود و نرخ این کالا باید متناسب با کشور به صورت مرحله ای به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت مرغ زنده هشت هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان اظهار داشت: نهاده های مورد نیاز مرغداران به میزان کافی در استان کرمان وجود دارد و قیمت‌گذاری این کالا باید به صورتی باشد که تخلیه مرغ در این استان نداشته باشیم.

وی گفت: براساس مصوبه وزارت کشور مبنی بر اینکه استان‌ها نمی‌توانند صادرات کالاهای خود را به سایر استان‌های کشور ممنوع کنند لذا نمی‌توانیم جلوی خروج مرغ را از استان کرمان بگیریم.

دهقان اضافه کرد: مرغداری‌های غیرمجاز باید مشکلات خود را رفع و مجوزهای لازم را برای تولید دریافت کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مرغداری‌ها در روستاها تامین سوخت مورد نیاز است که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در بخش دیگری از سخنانش افزود: گندم استان کرمان مرغوب ترین گندم کشور است و استان کرمان به لحاظ خرید گندم موفق‌ترین استان کشور بوده است.

وی بیان کرد: تا امروز ۱۷۰ هزار تن گندم توسط استان کرمان خریداری و در سیلوها ذخیره شده است.

نرخ مرغ به قیمت تعادلی برسد

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان باید کمبود گوشت مرغ در بازار کرمان را تامین کند تا نرخ این محصول به قیمت تعادلی برسد و مراکز عرضه‌کننده گوشت نرخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلامی را رعایت کنند.
محمدرضا خواجویی افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ باید ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان باشد و کنترل قیمت ها در بازار برعهده سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف گذاشته شده است.

وی ادامه داد: همچنین با انجام نظارت ها، باید قیمت مرغ روی بسته‌بندی این محصول درج شود که مشکلی در گران فروشی مرغ وجود نداشته باشد.

اعضای شرکت تعاونی تولیدکنندگان مرغ نیز در این نشست بر اینکه قیمت گذاری مرغ به گونه ای که با توجه به هزینه های تولیدکنندگان این کالا، برای تولید صرفه اقتصادی داشته باشد، تاکید کردند.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها