کد خبر: 98888 | زمان مخابره: 16:29:42 - پنجشنبه 23 بهمن 1399 | ارسال نظر مسدود است. | |

۱۴ شی تاریخی به میراث فرهنگی کرمان اهدا شد

 فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۱۴ شی تاریخی توسط میراث بانان افتخاری شهرستان جیرفت به میراث‌فرهنگی این استان اهدا شد.

به گزارش نشانه نیوز، سرهنگ سیدعلی حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو یی افزود: قدمت این اشیای تاریخی به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح برمی گردد که شامل گلدان، لیوان سفالی، ظرف استوانه ای، تبر، تیغه، حلقه و میله مفرغی است.

وی تصریح کرد: این اشیای اهدایی باستانی در راستای انجام فعالیت‌های موثر در زمینه فرهنگ‌سازی و همچنین جلب مشارکت‌های اجتماعی، توسط ۲ نفر میراث‌بان افتخاری شهرستان جیرفت به یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان اهدا شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: طی یکسال گذشته علاوه بر همکاری نیروی‌انتظامی، مشارکت میراث‌بانان افتخاری را در کشف اشیا تاریخی و حفاظت از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی داشته ایم که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی بیان کرد: بالغ بر ۱۳۰ نفر میراث بان برای حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی استان با میراث فرهنگی کرمان همکاری می کنند.

استان کرمان با سابقه تاریخی طولانی و غنای فرهنگی دارای ابنیه و محوطه های باستانی  فراونی است که طی کاوش ها و حفاری های باستانی اشیای مختلف و ارزشمندی کشف می شود.

دیار کریمان با هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می شود.




ارسال نظر براي اين مطلب مسدود شده است.


آخرین خبرها