کد خبر: 11366 | زمان مخابره: 8:04:30 - سه شنبه 5 شهریور 1392 | بدون نظر | |

شیوه صحیح تبلیغ دین در تلویزیون به تقدس گرایی جامعه منجر می شود

مدیر حوزه های علمیه گفت: رسانه برآیند فرآیندی الحاقی، ذهنی و دینی است و بر همین اساس است که تبلیغ صحیح دین، مبانی معنوی و مذهبی می تواند به تقدس گرایی در جامعه منجر شود.

به گزارش نشانه نیوز، آیت ‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم تقدیر از تولید کنندگان و دست اندرکاران برنامه های ماه مبارک رمضان و فصل تابستان ۱۳۹۲ در شبکه های سیما که شامگاه گذشته (دوشنبه چهارم شهریور ماه) در سالن رضوان بسیج صدا و سیما برگزار شد، افزود: قرآن در بطن خود به روایت دو جبهه می پردازد، جبهه راه رهبران الهی برای هدایت انسان در مسیر صحیح زندگی و جبهه ای که بازتاب دهنده فعالیت افرادی است که برای نابود کردن مقدسات وارد عمل می شوند.
وی افزود: سربازان جبهه نخست دین باوران و مومنانی هستند که برای توسعه راه خدایی از خود و هستی شان نیز می گذرند و حاضران جبهه دوم کافران و جابران و ستمگران تاریخ هستند.
وی مبارزه در جبهه فرهنگی امروز را نیازمند تفنگ، موشک، تانک و سلاح های شیمیایی ندانست و تصریح کرد دشمنان امروزه ذهن جامعه و به ویژه نسل جوان را هدف گرفته اند و سعی می کنند با آلوده ساختن آن به تخریب افکار مولد جامعه بپردازند.
بوشهری افزود:رسانه قابلیت انتشار هر گونه محتوا را دارد و بر همین اساس است که برای تبلیغ دین آگاهی باید نسبت به قلمرو دینی و مذهبی اشراف لازم داشت.

** تلویزیون منبری است که می تواند آرامش را به جامعه تزریق کند

در ادامه مراسم «محمدحسین لطیفی» کارگردان سریال «دودکش» که به عنوان کارگردان پربیننده ترین سریال ماه رمضان مورد تقدیر قرار گرفته بود ضمن ابراز خوشحالی از در اختیار قرار گرفتن تریبون شبکه یک سیما برای بیان داستانی ساده و جذاب به عموم مخاطبان کشور گفت: مدت ها بود که مردم در زندگی واقعی و در مواجهه با آثار تلویزیونی از سادگی دور شده بودند و این خلاء را می شد به وضوح در میان آنها حس کرد.
وی ادامه داد: تلویزیون مانند منبری است که می تواند آرامش را در کنار مسائل معنوی و مذهبی به مخاطبانش ارائه دهد و در این راه علاوه بر عشق وعلاقه حرفه ای، ارتباط معنوی و عاطفی قلب های مخاطبان و عوامل تولید کننده یک اثر است که می تواند بالاترین قرابت و نزدیکی را برای تاثیرگذاری بر همراهانش با واسطه یک اثر هنری از خود به جای بگذارد.

** هدف سریال«مادرانه»، بازتاب دغدغه عموم مردم بود

سپس «جواد افشار» کارگردان سریال «مادرانه» با بیان آنکه بدون شک کارهای ما چه از دید مخاطبان و چه در منظر منتقدان دارای نواقص و آسیب هایی است،گفت: اما خوشحالم که با همراهی یک تیم حرفه ای و با تمام آسیب ها، کمبودها و نواقص توانستیم در ایام معنوی ماه رمضان سریالی را تولید کنیم که مورد توجه عموم مردم قرار بگرد.
وی افزود: تلاش ما در تولید سریال «مادرانه» بر این امر استوار بود که موضوعات و مفاهیمی که دغدغه مشترک مردم و عوامل تولید کننده این سریال بودند را به زبانی هنری، ساده و موجز بیان کنیم.
به گفته افشار ،پیام ‌های سریال «مادرانه»، شامل نمایش جایگاه خانواده، وظیفه دوست در مقابل دوست و دغدغه‌ های پدر نسبت به فرزندان بوده است.
در پایان مراسم از برگزیدگان و دست اندرکاران تولید برنامه های مناسبتی ایام ماه مبارک رمضان و تابستان ۱۳۹۲ با اهدای جوایز و هدایایی تقیر به عمل آمد.

ایرنا



ارسال نظر


آخرین خبرها