کد خبر: 121188 | زمان مخابره: 11:26:30 - یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 | بدون نظر | |

۲کتاب حوزه علوم قرآنی و مهدویت در کرمان منتشر شد

 ۲ کتاب در حوزه مطالعات دینی پژوهش‌های قرآنی و نیز مهدویت با نام‌های «امام مهدی(عج) در قرآن کریم» و «علم غیب پیامبر(ص) از دیدگاه مفسران قرآن کریم» به‌تازگی توسط انتشارات ماه ماهان کرمان چاپ و منتشر شده است.

به گزارش نشانه نیوز،  این ۲ عنوان کتاب اثر نویسندگان نامی منطقه ماهان کرمان، حجت‌الاسلام غلامحسین خالقی ماهانی و عماد عبداللهی است. از حجت الاسلام غلامحسین خالقی ماهانی کتاب‌های دیگری نیز با عنوان های عرفان المهدی، امام مهدی (ع) در قرآن، الامام القائم المهدی فی مراه القرآن، اخلاق مهدوی و مهدویت اخلاقی، منهاج الوصول الی حقایق کلام الرسول و مبین پیشتر منتشر شده است.

مصطفی قدیمی‌ماهانی مدیر انتشارات ماه ماهان کرمان روز یکشنبه در گفت‌وگو یی توضیح داد: کتاب نخست با عنوان نام‌های امام مهدی(عج) در قرآن کریم اثر محققانه فرهیخته شهر ماهان حجت الاسلام خالقی ماهانی، مرجعی قرآنی و معتبر در حوزه مهدویت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: کتاب نام‌های امام مهدی(عج) در قرآن کریم براساس علم استخراج از متون قرآنی و حدیث نوشته شده که مولف برای نوشتن آن به سطح بالایی از علوم دینی مسلط است.

مدیر انتشارات ماه ماهان کرمان گفت: حجت الاسلام خالقی ماهانی از جمله معدود افرادی است که در علم استخراج مهارت دارد.

کتاب علم غیب پیامبر(ص) از دیدگاه مفسران قرآن

وی خاطرنشان کرد: کتاب دوم نیز توسط عماد عبدالهی از فرهنگیان شهر ماهان نوشته شده که آن را با تکیه بر دیدگاه‌های مفسر شیعی، شیخ طوسی به صورت آکادمیک تالیف کرده است.

قدیمی ماهان ادامه داد: کتاب تهذیب الاحکام و الاستبصار شیخ طوسی از کتاب‌های چهارگانه حدیثی شیعه به شمار می رود که البته اثر مهم شیخ در تفسیر قرآن، کتاب التبیان فی تفسیر القرآن است و مرجع اصلی کتاب علم غیب پیامبر(ص) از دیدگاه مفسران قرآن کریم نیز همین کتاب بوده است.

وی تاکید کرد: مطالعه و استفاده از این ۲ اثر تحقیقی قرآنی برای اساتید دانشگاه، طلاب، دبیران و همه پژوهشگران و علاقه‌مندان به مطالعات قرآنی مفید خواهد بود.

چگونگی تهیه کتاب‌ها

مدیر انتشارات ماه ماهان کرمان اظهارداشت: علاقه‌مندان به تهیه این کتاب‌ها می توانند به کتابفروشی های سطح شهر یا دفتر انتشارات در ماهان یا در شهر کرمان به کتابفروشی ماهان کتاب واقع در بلوار پرستار مراجعه کنند.

بخش ماهان از توابع شهرستان کرمان در ۳۰ کیلومتری شرق مرکز این استان واقع شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها