کد خبر: 11623 | زمان مخابره: 9:20:40 - پنجشنبه 14 شهریور 1392 | بدون نظر | |

دستگیری سارقان اینترنتی در کرمان

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان کرمان گفت: دو مجرم که با در دست داشتن اطلاعات حساب یکی از آشنایان خود، مبالغی غیر قانونی را به صورت اینترنتی از حساب وی برداشت کرده بودند، روز گذشته شناسایی و دستگیر شدند.

نشانه نیوز به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان کرمان، سرهنگ کامبیز اسماعیلی افزود: پیرو شکایت شهروندی مبنی بر برداشت غیرمجاز مبالغی از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی، ماموران این پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی سارق آغاز کردند.
وی با اشاره به تجسس های فنی کارآگاهان پلیس فتا و بررسی های صورت گرفته از حساب بانکی شاکی، خاطرنشان کرد: مبالغ برداشت شده از حساب شاکی به منظور خرید اینترنتی کارت شارژ مورد استفاده قرار گرفته بود.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات تخصصی و فنی پلیس فتا، مجرمان که از آشنایان شاکی بودند شناسایی و روز گذشته دستگیر شدند. وی افزود: در بازجویی های پلیس، سارقان دستگیر شده منکر هر گونه عمل خلاف قانون شدند اما پس از مواجهه شدن با مدارک و مستندات، به جرم خود مبنی بر خرید اینترنتی کارت شارژ با استفاده غیر قانونی از کارت بانک شاکی اعتراف کردند.
سرهنگ اسماعیلی گفت: شاکی مدتی قبل کارت بانک خود را به همراه اطلاعات آن در اختیار یکی از آشنایان قرار داده بود تا شهریه دانشگاه خود را پرداخت کند و وی نیز به همراه یکی از دوستانش پس از پرداخت شهریه، اطلاعات حساب را نزد خود نگه می دارد تا مبالغ غیر قانونی را از حساب شاکی برداشت کنند.
رییس پلیس فتا استان کرمان به همشهریان هشدار داد: اطلاعات حساب خود را در اختیار دیگران قرار ندهند تا زمینه وسوسه ارتکاب جرم و وقوع آن فراهم نشده و به منظور پیشگیری از سرقت های احتمالی رمزهای کارت بانک خود را به صورت دوره ای تغییر دهند.

انتهای پیام



ارسال نظر


آخرین خبرها