کد خبر: 120876 | زمان مخابره: 12:35:02 - سه شنبه 21 فروردین 1403 | بدون نظر | |

عامل قدرت‌نمایی با چاقو در راور بازداشت شد

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از دستگیری و بازداشت فردی که با قدرت‌نمایی با چاقو مخل نظم و امنیت عمومی در شهر راور شده بود، خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز و نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کرمان، مجتبی استوارزاده روز سه‌شنبه در تشریح این خبر گفت: طی روزهای اخیر شاهد برخی تحرکات و اقدامات مخل نظم و امنیت عمومی توسط فردی از اراذل و اوباش در شهر راور بودیم که با قدرت‌نمایی با سلاح سرد چاقو در چهارراه های اصلی شهر موجب ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان شده و نظم عمومی شهر را با ایذاء مردم مختل کرده بود.

وی افزود: بر اساس گزارشات واصله در خصوص این اقدامات، دستورات قضایی لازم سریعاً برای شناسایی و دستگیری این فرد از سوی دادستانی صادر و در کمترین زمان متهم شناسایی و نسبت به دستگیری او اقدام شد.

دادستان راور اظهار داشت: حسب مورد برای این فرد به اتهام اخلال در نظم و امنیت عمومی، ایجاد رعب و وحشت، استفاده از سلاح سرد، قدرت‌نمایی با چاقو و تهدید، پرونده قضایی در یکی از شعب دادسرای شهرستان راور تشکیل و با توجه به اقدامات هنجارشکنانه و مخل نظم و امنیت عمومی توسط متهم، با صدور قرار تامین مناسب به زندان معرفی شد.

وی ادامه داد: دادستانی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات ضابطان دادگستری به ویژه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و سایر نهادهای نظامی و امنیتی شهرستان از اقدامات آنان در تامین امنیت مردم حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: براساس قانون افرادی که با چاقو قدرت نمایی می کنند به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم می شود.

دادستان راور بیان کرد: به لحاظ حساسیت موضوع برای تحقیقات مقدماتی چنین جرائمی، قضات مقتدر دادسرا زیر نظر دادستانی قاطعانه اقدام می‌کنند و داستانی قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه روزی همکاران قضایی و اداری دستگاه قضایی که خالصانه و جهادی در عرصه خدمت رسانی به مردم فعالیت می کنند، است.



ارسال نظر


آخرین خبرها