کد خبر: 120882 | زمان مخابره: 12:40:31 - سه شنبه 21 فروردین 1403 | بدون نظر | |

کمبود خون در کرمان؛ فعالیت مراکزانتقال خون در تعطیلات

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه کمبود خون در استان همچنان وجود دارد، گفت: مراکز انتقال خون استان در تعطیلات پایان هفته فعال هستند.

 

به گزارش نشانه نیوز، ایرج شکوهی در گفت‌وگو یی، با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر، اظهار داشت: به دلیل اینکه در این ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروزی قرار داشتیم با کاهش مراجعات مردم به پایگاه‌های انتقال خون مواجه بودیم و این موضوع ذخایر خونی ما در استان کرمان را کاهش داده است.

وی با تشکر از مردم استان کرمان که در شب‌های قدر همراهی خوبی با سازمان انتقال خون داشتند، گفت: در سه شب قدر تعداد هزار و ۹۰۰ نفر به پایگاه‌های انتقال خون ما مراجعه کردند که از این تعداد هزار و ۶۰۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که این کمک بزرگی برای ذخیره خون استان و بیماران نیازمند به خون بود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان ادامه داد: با این وجود هنوز به نیاز خونی در استان کرمان وجود دارد و در حال حاضر در گروه خونی O مثبت و همه گروه‌های خونی منفی در استان کرمان با کمبود مواجه هستیم.

وی با اشاره روزهای تعطیل پایان هفته، بیان کرد: در ایام مراکز انتقال خون استان کرمان چه در مرکز استان و چه شهرستان‌ها فعال و آماده ارائه خدمت به هموطنان هستند و امیدواریم که مردم استان کرمان با مراجعه به این پایگاه‌ها کمک کنند تا ذخیره خون استان را افزایش دهیم و بتوانیم جوابگوی بیماران نیازمند به خون در سراسر استان کرمان باشیم.

شکوهی با بیان اینکه در استان کرمان آمار بالای بیماران تالاسمی و هموفیلی و همچنین آمار مصدومان ترافیکی، تصادفات و اعمال جراحی باعث شده که مصرف خون استان کرمان بالا باشد، گفت: روزانه در استان کرمان به چیزی در حدود ۲۵۰ واحد خون نیازمند هستیم.

وی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه به احتمال زیاد عید سعید فطر است، افزود: در روز چهارشنبه پایگاه‌های انتقال خون ما در کرمان و سیرجان، در روز پنجشنبه پایگاه انتقال خون جیرفت و روز جمعه پایگاه‌های انتقال خون رفسنجان و بم باز هستند و مردم می‌توانند از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ باز هستند و مردم ما می‌توانند در این ساعات به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با بیان اینکه خون مصرفی و مورد نیاز ما باید تامین و جبران شود و تاکنون نیز خون مصرفی و مورد نیاز ما در بیمارستان‌های استان به طور کامل تامین شده است، گفت: مردم استان کرمان همیشه با ما همراهی کردند و هر زمان که اعلام نیاز شده پای کار بودند که جا دارد از آنها تقدیر و تشکر کنیم.



ارسال نظر


آخرین خبرها