کد خبر: 121041 | زمان مخابره: 13:41:19 - سه شنبه 28 فروردین 1403 | بدون نظر | |

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد ۶۰۱ زندانی کرمانی مشمول عفو رهبری شدند/ صدور ۷۵۵۲ رأی جایگزین حبس در استان

 رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۲ مجموعاً تعداد ۶۰۱ نفر از محکومان زندان‌های استان کرمان مشمول عفو مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شدند.

به گزارش نشانه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی امروز ۲۸ فروردین ماه در نشست کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان استان کرمان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ مجموعاً ۱۷ هزار و ۹۹۱ مورد از قرارها و آراء مرتبط با کاهش جمعیت کیفری زندانیان بوده است.

وی افزود: این آراء قضایی شامل ۶۵۳ مورد آزادی مشروط، ۲۸۸۰ فقره قرار تعلیق تعقیب و ۴۹۶ مورد قرار تعویق صدور حکم بوده است.

حمیدی بیان کرد: در سال گذشته قضات کرمانی ۱۲۶۵ مورد تعلیق مجازات، ۷۵۵۲ مورد استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از قبیل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت و محرومیت از حقوق اجتماعی، ۳۵۳ مورد نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی و  …  را در آراء قضایی خود صادر کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان کاهش جمعیت کیفری زندانیان را از اهداف مهم دستگاه قضایی استان در سال پیش رو برشمرد و افزود: طی یک سال اخیر رؤسا، دادستان‌ها و قضات سراسر استان به صورت مستمر از زندان‌های استان سرکشی کردند و بیش از ۲۵۷۶ مورد بازدید از زندان در جهت رفع مشکلات احتمالی زندانیان صورت پذیرفت.

وی از برگزاری مستمر جلسات ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان خبر داد و بیان کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته تعداد ۳۰۶ نفر با حمایت‌های مالی ستاد دیه و تعداد ۵۲ نفر با پیگری‌ها و حمایت مالی انجمن حمایت از زندانیان کرمان از زندان آزاد شدند.

حمیدی با ابراز رضایت از عملکرد شوراهای حل اختلاف زندان‌ها گفت: در سال گذشته تعداد ۴۲۵۷ فقره پرونده جهت صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف ویژه زندان‌ها وارد شده که از این تعداد ۳۳۱۷ مورد با مصالحه خاتمه یافت و آزادی ۱۰۷۳ نفر را به همراه داشته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان با تاکید بر اینکه در زندان اصل بر دادرسی الکترونیک است مگر در مواردی که حضور فیزیکی مددجو در دادگاه ضرورت داشته باشد، گفت: بر این اساس بایستی دادرسی الکترونیک در زندان‌ها بیش از ۹۵ درصد انجام شود تا اعزام و بدرقه از زندان به حداقل ممکن برسد و همچنین لازم است مرخصی زندانیان ساماندهی شود .

 



ارسال نظر


آخرین خبرها