کد خبر: 121075 | زمان مخابره: 9:55:09 - شنبه 1 اردیبهشت 1403 | بدون نظر | |

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

رئیس علوم پزشکی کرمان، گفت: در سال جاری نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان آغاز می‌شود که گام بزرگی در بحث سلامت خانواده است.

به گزارش نشانه نیوز، مهدی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو یی ، با تبریک هفته سلامت و آرزوی سلامتی برای همه مردم عزیز کشورمان، اظهار داشت: هفته سلامت سال جاری از اول تا هفتم اردیبهشت‌ماه با شعار “سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت” برگزار می‌شود که برنامه‌های در سطح استان کرمان به مناسبت این هفته در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک برنامه بسیار بزرگ در حوزه سلامت با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون برگزار شد، ادامه داد: تعداد زیادی از مبتلایان به این دو بیماری خاموش که از بیماری خود اطلاع نداشتند با اجرای این طرح شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در ادامه اجرای این طرح، امسال برنامه درمان بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون در برنامه است و تلاش می‌کنیم که این افراد دچار عوارض این بیماری‌ها نشوند.

وی با بیان اینکه امسال گام بزرگی در بحث سلامت خانواده در دانشگاه علوم پزشکی برداشته خواهد شد، گفت: در سال جاری نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان آغاز می‌شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در این مسیر هم از نظر پوشش کل جامعه هدف ما و هم از نظر ارجاع بیماران به صورت هدفمند و کاملاً علمی در دستورکار قرار می‌گیرند، افزود: اجرای این طرح می‌تواند در جهت اصلاح فرآیندهای ارجاع یک گام خیلی بزرگ و موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به وضعیت سلامت همگانی و سلامت اجتماعی در استان کرمان، بیان کرد: در جامعه از نظر سبک زندگی در حوزه‌های مختلفی چون تغذیه و فعالیت بدنی معضلاتی است که نیاز به بازنگری‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که امروز در حوزه سلامت در جامعه وجود دارد، تبعات زندگی‌هایی است که خودمان به آن دامن زده‌ایم، ادامه داد: از طرفی فعالیت بدنی خود را کم کردیم و از طرف دیگر استفاده از فست‌فودها، نوشابه‌ها و مواد غذایی مضر همه باعث شده که خطر بیماری‌های مختلف در بین جوامع بشری افزایش پیدا کند.

احمدی‌نژاد بیان کرد: با برنامه‌ای که امسال اجرا می‌شود مردم دسترسی راحت‌تر و آسان‌تری به مشاوره و اصلاح سبک زندگی دارند و امیدواریم که با همراهی مردم و رسانه‌ها بتوانیم سبک صحیح زندگی را در بین مردم ترویج دهیم.تسنیم



ارسال نظر


آخرین خبرها