کد خبر: 121081 | زمان مخابره: 13:05:35 - شنبه 1 اردیبهشت 1403 | بدون نظر | |

پرونده قضایی برای پنج معدن شن و ماسه زرند تشکیل شد

 دادستان عمومی و انقلاب زرند گفت: در پی بازدید و بازرسی کارشناس اداره کل استاندارد استان کرمان از واحدهای شن و ماسه این شهرستان، پنج معدن استخراج و توزیع غیراستاندارد شن و ماسه شناسایی و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

به گزارش نشانه نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان کرمان، رضا یعقوبی روز شنبه افزود: با دستور دادستانی از ادامه فعالیت پنج‌ معدن شن و ماسه در این شهرستان، به علت رعایت نکردن استاندارهای قانونی جلوگیری شد.

وی با اشاره به لزوم حفظ حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت: با توجه به اینکه رعایت نکردن استاندارها در مصالح ساختمانی می تواند جان شهروندان را تهدید کند و تولیدکنندگان سنگدانه مورد مصرف در بتن، ملزم به رعایت الزامات فنی و دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری هستند که گاهی در این مورد کوتاهی می‌کنند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از حقوق عامه، دادستانی زرند به موضوع ورود پیدا کرده و معادنی که استانداردهای لازم را رعایت نمی کردند، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند که با آنان برخورد متناسب قانونی به عمل خواهد آمد.

این مقام قضایی در پایان با تاکید بر ضرورت استمرار بازرسی ها بیان داشت: مسئولان واحدهای تولیدی باید بدانند که نظارت های دوره ای با جدیت ادامه خواهد داشت و به طور قطع، تخطی از قوانین و استانداردها، جلوگیری از ادامه فعالیت واحدهای متخلف را به دنبال دارد.ایرنا



ارسال نظر


آخرین خبرها