کد خبر: 16342 | زمان مخابره: 11:30:29 - پنجشنبه 30 آبان 1392 | بدون نظر | |

نماز شب عامل بازدارنده از انحراف و معصیت

یکی از مراجع تقلید گفت: امروز عوامل انحراف و معصیت زیاد شده و لازم است از عوامل بازدارنده‌ای در مقابل آنها بهره ببریم که یکی از مهمترین آنها اقامه نماز شب است.

به گزارش نشانه نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به تاثیر مستحبات در زندگی انسان اظهار کرد: در این میان نباید فریب کسانی را خورد که به دنبال سوء استفاده هستند؛ هر آنچه حضرات معصومین(ع) فرموده‌اند برای ما کافی است و در این بین اقامه نماز شب اهمیت فراوانی دارد.

وی ضمن توصیه جوانان نسبت به خواندن نماز شب افزود: محیط‌ های گوناگون ممکن است زمینه معصیت را فراهم سازند، بنابراین لازم است همه مردم به ویژه جوان‌ها اگر هر شب هم نمی‌توانند حداقل دو یا سه شب و اگر هم نشد لااقل شب‌های جمعه برای نماز شب برخیزند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه لازم نیست همه تشریفات نماز شب و حتی همه ۱۱ رکعت آن را انجام داد گفت: نماز شفع و وتر هم کفایت می‌کند و به ویژه در قنوت نماز وتر باید هر آنچه از خداوند می‌خواهیم و به مصلحت ماست درخواست کنیم.

وی ادامه داد: امروز عوامل انحراف و معصیت زیاد شده و لازم است از عوامل بازدارنده‌ای در مقابل آنها بهره ببریم که یکی از مهمترین آنها اقامه نماز شب است و اگر انسان به این امر مبادرت ورزد به تدریج بدون کوک کردن ساعت نیز بیدار خواهد شد.

عقیق



ارسال نظر


آخرین خبرها