کد خبر: 32061 | زمان مخابره: 18:56:34 - شنبه 27 اردیبهشت 1393 | بدون نظر | |

مدیرکل امور بانوان استاندار کرمان: فعالیت‌های بانوان باید پژوهش محور باشد

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان اظهار کرد: باید فعالیت‌های بانوان پژوهش محور باشد تا به نتایج مطلوب برسد.
به گزارش نشانه نیوز، مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان از تدوین طرح راه‌اندازی دهکده تفریحی بانوان در کرمان خبر داد و گفت: مثلث فرهنگی استان کرمان با همکاری بانوان در حوزه خانواده برمبنای عقلانیت، معنویت و حمایت ایجاد می‌شود.

 فاطمه السادات حسینی در نخستین نشست کارگروه بانوان استان کرمان با بیان اینکه زنان کرمان از حقوق واقعی خود برخوردار نیستند، اظهار کرد: باید بروی مباحث‌  مرتبط با زنان بیش از گذشته کار شود و در همین راستا باید از نظرات کاربردی مشاوران بانوان ادارات بیش از گذشته استفاده شود.

وی با بیان اینکه ورزش و سلامت روانی در صدر نیازهای زنان جامعه استان کرمان است، گفت: در تشریح اهداف امور بانوان این مسئله که خانواده اساس برنامه‌ریزی‌ها برای امور بانوان است از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان افزود: توانمندی زنان در همراهی‎ آنها با نظام بر همه مشهود است و حال نوبت حضور بیشتر آنان در صحنه‎های مشارکت سیاسی و اقتصادی است.

حسینی خاطرنشان کرد: در مباحث فرهنگی، بانوان نقش مهم و پررنگی در جامعه دارند اما باید با حمایت شخص استاندار و مدیران دستگاه‌ها، زمینه حضور جدی زنان در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم کرد.

وی گفت: برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های امور بانوان در استان نیازمند وحدت و همراهی هستیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان خواستار تعامل بیشتر بخش‌های فرهنگی با اجرایی شد و افزود:  باید بین حوزه علمیه، دانشگاه و آموزش وپرورش با دستگاه‌های اجرایی ارتباط و تعامل مناسبی برقرار شود  و از این طریق از مباحث نظری حوزه علمیه استفاده کنیم.

حسینی افزود: تعامل بین دستگاه‌های اجرایی با مراکز فرهنگی نظیر حوزه علمیه و دانشگاه می‌تواند نتایج مطلوب و قابل طرحی بیرون دهد.

وی اظهار کرد: باید فعالیت‌های بانوان پژوهش محور باشد تا به نتایج مطلوب برسد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان لازمه رسیدن به نتایج مطلوب را توجه منطقه‌ای به مشکلات زنان دانست و گفت: مسائل زنان در هر منطقه‌ای از استان با منطقه دیگر تفاوت دارد در نتیجه باید برنامه‌ریزی برای این مسائل نیز متفاوت باشد.

حسینی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی، اقتصادی و تربیتی باید در سطح شهرها برای زنان فعال باشد، گفت: در این کانون‌ها می‌توان روی بحث‌های اقتصادی و دستیابی به شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی کار کرد.

وی اظهار کرد: در قدم نخست باید تقویت باورها و ارزش‌های دینی در جامعه زنان تبیین شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان بیان کرد: در امور اجتماعی اگر در چارچوب شئونات دین حرکت کنیم، موفق خواهیم بود و در کنار آن باید استفاده از توان و تجربه نخبگان را مدنظر قرار داد.

حسینی تصریح کرد: در مورد نیازهای مختلف جامعه زنان نظیر پارک‌های بانوان نیز برنامه‌های مختلفی برای گسترش این پارک‌ها در سطح شهرها داریم.

وی با اشاره به تدوین طرح راه‌اندازی دهکده تفریحی بانوان کرمان، گفت: این برنامه در دستور کار است که باید در بین دهکده‌هایی که در هفت باغ علوی کرمان واگذار می‌شود بخشی نیز به امور بانوان اختصاص داده شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان با تاکید برحمایت جدی از امور بانوان توسط مدیران استان، افزود: در مورد دو دغدغه اصلی زنان کارمند که مرخصی زایمان و کاهش ساعات کاری بود، متاسفانه دولت نتوانسته آن را به مرحله اجرا برساند.

حسینی با تاکید بر حفظ کیان خانواده با حضور بیشتر زنان شاغل در محیط خانه، خاطرنشان کرد: در این مورد که برخی از فعالیت زنان کارمند که در قالب اتوماسیون است به محیط خانه منتقل شود نیز برنامه‌هایی داریم که امیدواریم اجرایی شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها