کد خبر: 34503 | زمان مخابره: 8:23:40 - چهارشنبه 11 تیر 1393 | بدون نظر | |

از نوشیدن زیاد آب هنگام افطار خودداری کنید

یک کارشناس و مشاور تغذیه و رژیم درمانی و مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان یزد توصیه کرد: روزه داران از مصرف زیاد آب در هنگام افطار خودداری کنند، زیرا علاوه بر از بین بردن اشتها برای صرف افطاری می تواند مشکلات گوارشی را بهمراه داشته باشد.

به گزارش نشانه نیوز، یک کارشناس و مشاور تغذیه و رژیم درمانی و مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان یزد توصیه کرد: روزه داران از مصرف زیاد آب در هنگام افطار خودداری کنند، زیرا علاوه بر از بین بردن اشتها برای صرف افطاری می تواند مشکلات گوارشی را بهمراه داشته باشد.

عیوضی مشاور تغذیه و رژیم درمانی و مسئول کمیته تغذیه هیأت پزشکی ورزشی استان یزد با اشاره به وعده افطار در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: افطاری را می توان به عنوان صبحانه ساده در نظر گرفت، در شروع افطار بهتر است از یک نوشیدنی ولرم مانند شیر،آب جوش یا چای بسیار کم رنگ باکمی قند ساده طبیعی استفاده شود.

وی تاکید کرد: به علت ولع زیاد نسبت به غذا پس از چندین ساعت گرسنگی، لازم است خود را کنترل کرده و با آرامش و طمانینه غذا بخورید و آن را کامل بجوید.

عیوضی خاطرنشان کرد: مواد غذایی افطار بهتر است سبک باشد ،تا به معده فشاری وارد نشود و همچنین پرکالری و سریع هضم باشد تا قند به سرعت جذب شود و انرژی تولید کند.

وی با تاکید بر این که در هنگام افطار باید از مصرف بی رویه زولبیا و بامیه پرهیز کرد افزود: در صورت مصرف زیاد آنها،می توان پیامد هایی نظیر اختلالات انسولینی،گرسنگی شدید و … را انتظار داشت.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: هنگام افطار بهتر است از غذاهای سبک، پرکالری و سریع الهضم نظیر آب گرم، چای کم رنگ، شیر، خرما، عسل، پنیر کم چرب و کم نمک، گردو، نان های سبوس دار تازه ،سوپ های رقیق ،میوه جات و … استفاده کرد و نیز از پرخوری ، مصرف مواد سنگین ،حجیم ،نفاخ،سرخ شده و پرچرب، نوشابه و دسرهای شیرین بپرهیزید.



ارسال نظر


آخرین خبرها