کد خبر: 34982 | زمان مخابره: 8:49:09 - سه شنبه 24 تیر 1393 | بدون نظر | |

حماس: آتش بس در غزه بدون دستیابی به یک توافق فراگیر مردود است

 جنبش مقاومت اسلامی (حماس) هرگونه آتش بس در جنگ غزه بدون دستیابی به یک توافق فراگیر را مردود دانست و تاکید کرد که پیشنهاد مطرح شده از سوی قاهره برای آتش بس را به طور رسمی دریافت نکرده است.

به گزارش نشانه نیوز، ˈفوزی برهومˈ سخنگوی جنبش حماس به خبرگزاری فرانسه گفت: به طور رسمی در خصوص پیشنهاد مصر چیزی را دریافت نکرده ایم و آتش بس بدون دستیابی به یک توافق، مردود است.

مصر روز دوشنبه پیشنهاد کرد که آتش بس فوری میان طرفین از ساعت ۶ بامداد روز سه شنبه به وقت گرینویج برقرار و با مذاکرات در خصوص تسهیل کمک رسانی به غزه دنبال شود.

سامی ابوزهری سخنگوی دیگر حماس نیز گفت: آنچه در باره خلع سلاح مقاومت عنوان می شود قابل بررسی و گفت وگو نیست، از آنجاییکه ما ملتی تحت اشغال به شمار می رویم، مقاومت همه جانبه، حق مشروع ملت های تحت اشغال است.

وی در بیانیه دیگری تاکید کرد که واکنش گروه های مقاومت تا تحقق تمامی خواسته های ملت فلسطین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به جنایات عظیم رژیم صهیونیستی در غزه و ادامه وضعیت فاجعه بار انسانی در این شهر، هرگونه آتش بس یک طرفه از سوی این رژیم بی ارزش است.

یک مقام رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد که تل آویو به زودی برای بررسی پیشنهاد آتش بس در غزه که از سوی مصر ارایه شده است، تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش ایرنا، بر اثر حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون دست کم ۱۸۶ فلسطینی شهید و یک هزار و ۴۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.



ارسال نظر


آخرین خبرها