کد خبر: 34986 | زمان مخابره: 8:51:30 - سه شنبه 24 تیر 1393 | بدون نظر | |

کانون‌های مساجد محل پرورش جهادگران اقتصادی است

استاندار کرمان گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تربیت کننده افرادی کارآفرین و جهادگر‌ اقتصادی باشند.

به گزارش نشانه نیوز، علی‌رضا رزم‌حسینی امشب در آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به نقش مساجد در هدایت انقلاب اسلامی و اداره جنگ تحمیلی اظهار داشت: مسجد به نفس خود مکانی الهی است که ماموریت اتصال انسان به خداوند را دارد، اما این نقش معنوی با انقلاب اسلامی، نفش انقلابی و مسئولیت‌های اجتماعی پیدا کرد.

وی افزود: مساجد امروز ایران با ۵۰ سال قبل متفاوت است، یکی از افتخارات مساجد ایران تربیت رزمندگان و فرزندانی بود که توانست هشت سال اداره جنگ را به عهده بگیرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: مساجدی که توانسته‌اند انقلاب بزرگی در کشور به وجود آوردند، چرا بعد از جنگ نتوانسته‌اند جذب حداکثری جوانان را داشته باشند.

رزم‌حسینی تصریح کرد: چرا با وجود ۳ هزار و ۵۰۰ مسجد در استان کرمان باید از عدم جذب فراوان جوانان به دین ناراضی باشیم.

رزم‌حسینی گفت: باید افراد جدید و جوانان را به مساجد جذب کنیم، درب‌های مساجد همه ساعات به روی جوانان باز باشد و کار فرهنگی، هنری و ورزشی انجام دهیم و در این صورت حتما برای نماز نیز حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر نوآوری در انجام فعالیت‌های مساجد افزود: باید از این جمع، جهادگران اقتصادی تربیت کرده و فرهنگ کار و تلاش را در کانون‌های فرهنگی ترویج و تبلیغ فرهنگ کسب و کار کنیم و نباید جوانان منتظر دولت برای ایجاد اشتغال ‌باشند.

رزم‌حسینی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری باید مراکز تربیت کننده افراد اقتصادی و کارآفرین باشند، شخصیت جوانان و نوجوانان در مساجد شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: همه امکانات باید برای تعالی انسانی با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استفاده و به مشارکت گذاشته شود، مساجد نباید محلی برای حضور گروه خاص با دیدگاه‌های خاص باشد.

استاندار کرمان گفت: سیاسی‌کاری باید از مساجد و کانون‌های مساجد کنار گذاشته شود و کانون‌های مساجد نباید ابزار سیاسی‌کاری قرار گیرند.

وی اظهار داشت: اگر نقش مردم را در اداره سرنوشت خود باور کنیم، می‌توانیم برای پیشرفت استان از این ظرفیت در همه زمینه‌ها استفاده ببریم.



ارسال نظر


آخرین خبرها