کد خبر: 35077 | زمان مخابره: 15:29:25 - دوشنبه 30 تیر 1393 | بدون نظر | |

نسل امروز مسوولیت خود را در برابر شهدا فراموش نکند

استاندار کرمان گفت: وظیفه ما این است که نسل فعلی مسوولیت خود را در برابر شهدا فراموش نکند.

به گزارش  نشانه نیوز  و به نقل از  روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای روستای گنجان، افزود: همچنین نسل آینده بدانند شهدا چه رشادت هایی کردند و دستاوردهای جمهوری اسلامی نتیجه خون آنهاست.

وی ضمن گرامی داشت یاد ۷۰ شهید روستای گنجان، تاکید کرد: باید یاد شهدا را زنده نگه داریم زیرا آنچه امروز داریم، ثمره خون شهیدان است.

وی گفت: در برابر خون شهدا، رسالتی بر دوش ماست و برگزاری یادواره بهانه ای است تا یادآوری کنیم که رسالت و مسئولیت ما در برابر شهدا چیست؟

استاندار کرمان ادامه داد: همه ما به سهم خود در برابر شهدا مسئولیت داریم و شهدا فکر نمی کردند که روزی برای آنها یادواره برگزار شود، خانواده های آنها هم انتظار تجلیل ندارند و هر کار انجام دهیم، زحمات شهدا جبران نمی شود.

وی گفت: روستای گنجان با دارا بودن ۷۰ شهید در استان و جنوبشرق رتبه اول و در کشور رتبه دوم را دارد، بنابراین یادواره شهدای روستای گنجان را به صورت ویژه برگزار کنید.

رزم حسینی تصریح کرد: از سخن رانی های کلیشه ای در این یادواره بپرهیزید و کاری نو ارایه دهید.

استاندار کرمان افزود: جزئیات چگونگی برگزاری این یادواره در جلسه ای مشترک با حضور رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و اعضای ستاد یادواره شهدای روستای گنجان، بررسی و زمان آن تعیین شود.

فرماندار رابر نیز در این نشست گفت: روستای گنجان دارای ۷۰ شهید است و در کشور رتبه دوم را از نظر تعداد شهیدان دارد، ضمن این که در استان کرمان و جنوبشرق کشور رتبه اول را دارد.

علیجان سلیمانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمان فرمودند ˈاستان کرمان از نظر تعداد شهدا یکی از استان های ممتاز استˈ.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و پیشرفت باید همراه با فرهنگ غنی اسلامی باشد و فضیلت ها و ارزش ها در برابر تهاجم فرهنگی پررنگ شود.

وی با تاکید بر این که باید حماسه شهدا را به جامعه بشناسانیم، گفت: امروز که ما از قافله شهدا جا مانده ایم، رسالت مان این است پیام شهدا را که بر دوش ماست به مردم برسانیم و راه مقدس شهدا را ادامه دهیم.

وی افزود: ستاد یادواره شهدای روستای گنجان به منظور زنده نگه داشتن یاد شهدا و تجلیل از راه و رسم آنها و تکریم خانواده های شهید، تصمیم دارد این یادواره را برگزار کند که در این راه نیازمند مساعدت همه دستگاه های اجرایی بویژه استانداری هستیم.

بخشدار مرکزی و دبیر ستاد یادواره شهدای روستای گنجان نیز در این نشست با اشاره به این که این ستاد دارای کمیته های متفاوتی است، افزود: کمیته علمی و پژوهشی این یادواره در زمینه جمع آوری مطالبی در خصوص زندگی نامه، وصیت نامه، دست نوشته های شهدا و همرزمان آنها در قالب یک کتاب فعالیت می کند.

محمد میرگنجانی گفت: کمیته فرهنگی هنری و ورزشی نیز شامل معرفی ورزشکاران شهید و برگزاری مسابقات ورزشی از جمله دوچرخه سواری است.

وی بیان کرد: در زمینه فرهنگی نیز دعای کمیل، دعای ندبه و یک شب شعر با پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کرمان برگزار می شود، ضمن این که برای تبلیغات در زمینه معرفی روستای گنجان، بیلبوردهایی در سطح شهر نصب شده است.

وی گفت: کمیته مهندسی یادمان نیز، ساخت یک سقاخانه با صرف اعتبار ۳۰ میلیون تومان را در دستور کار دارد، ضمن این که در ورودی جاده کرمان – رابر نیز تمثال شهدا و تابلویی حاوی سخنی از مقام معظم رهبری در رابطه با روستای گنجان نصب می شود.

فرماندار رابر در ادامه این نشست از استاندار کرمان خواست قبل از برگزاری این یادواره، با خانواده های شهدای گنجان دیدار کند.

وی افزود: طی ۳۵ سالی که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد، خدمات خوبی به روستای گنجان شده است که امیدواریم این خدمات تکمیل شود و برای بازماندگان شهدا کاری را انجام داده باشیم.

وی به نامناسب بودن حدود شش کیلومتر از جاده رابر – گنجان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با مساعدت مسئولان مشکلاتی از این دست در کمترین زمان ممکن حل شود.



ارسال نظر


آخرین خبرها