کد خبر: 35189 | زمان مخابره: 14:40:18 - شنبه 4 مرداد 1393 | بدون نظر | |

وجود ۱۰ درصد منابع نفتی جهان در ایران/ نقش سپاه در صیانت از انقلاب بی‌نظیر است

فرماندار کرمان از وجود ۱۰ درصد منابع نفتی جهان در ایران خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، محمدعلی توحیدی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمان گفت : تولید شغل و اشتغال کاری مستمر و پایدار است.

وی تصریح کرد: در اشتغال زمینه فعالیت با سایر فعالیت‌ها متفاوت است و این به دلیل گستردگی موضوع اشتغال است که در همه زمینه‌ها از جمله کشاورزی، خدمات صنعت، صنایع دستی… گسترده است.

فرماندار کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اشتغال خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جلساتی که با کارگزاران، نمایندگان مجلس، دست اندرکاران و دلسوزان نظام دارند تاکیدات زیادی بر استفاده از ظرفیت های موجود و ساماندهی وضعیت اشتغال دارند.

وی ادامه داد: کشور ما به لحاظ نعمتهای الهی، بهره مندی زیادی دارد این را با نگاهی به تناسب جمعیت کشور و مساحت سرزمینی آن هم می توان فهمید زیرا در حالیکه ایران یک درصد از جمعیت دنیا را در خود جای داده است حدود سه درصد از مساحت کره زمین را اشغال نموده است. از نظر منابع زیرزمینی، معادن، فلزات، انواع کانیها و… هم همین بحث وجود دارد.

توحیدی افزود: کشور ما به تنهایی حدود ۱۰ درصد از منابع نفتی و بین ۲۰ تا ۳۰  درصد از منابع گازی دنیا را در اختیار دارد .

وی ضمن بیان تلاش‌ها و ایثارگری های بسیج در طول ۳۵ سال عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی اذعان داشت: هر زمان مشکلی به وجود آمده بسیج و سپاه به صحنه آمده‌اند. نقش سپاه در صیانت از انقلاب بی نظیر است.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان کرمان ادامه داد: در زمینه اشتغال هم به طور قطع با کمک سپاه و بسیج می‌توانیم وضع موجود را سامان و زمینه کسب کار را بهبود بخشیم.

در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت حضرت رسول(ص) شهرستان کرمان با بیان نقش موثر بسیج در عرصه های مختلف نظام خاطرنشان کرد: اگر به سابقه سی و چند ساله نظام نگاه کنیم می‌بینیم که می‌توانیم موفق شویم .در هشت سال دفاع مقدس کشور ما به تنهایی در برابر همه کشورهای دنیا شرق و غرب، اتحادیه های اروپا و عرب، سازمان ملل و… ایستاد و بدون پشتیبانی هیچ نیروی خارجی توانست پیروز شود. الان هم وضعیت همینطور است.الان هم خواهیم توانست با مدیریت جهادی مشکلات را برطرف نمایم.

سرهنگ جعفری یاد آور شد: با بدست گرفتن ابتکار عمل و مدیریت جهادی توانستیم دشمنی را که با سرافرازی وارد کشور شده بود را با خفت وخواری بیرون برانیم. در حال حاضر هم دشمن در عرصه های مختلف با ما وارد جنگ شده است یک جبهه مشخص وجود ندارد در جبهه فرهنگی و اقتصاد در حال فعالیت است.

وی عنوان کرد: در برخی زمینه ها توانایی و ظرفیت های خوبی وجود دارد ولی متاسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

سعیدی جانشین فرمانده ناحیه امیرالمومنین(ع) شهرستان کرمان نیز گفت : شرکت نگار نصر یکی از شرکت‌هایی است که در زیر مجموعه تعاون بسیج در زمینه اشتغال فعالیت می نماید.

وی خدمات سپاه در رابطه با ایجاد شغل را در دو بخش اشتغال و اقتصاد مقاومتی تقسیم کرد و گفت: درخصوص اشتغال که به طور جدی از سال ۸۹ در دستور کار سپاه قرار گرفت طی فرایندی شامل فراخوان، مشاوره ، آموزش، تشکیل پرونده، واگذاری تسهیلات و نظارت کار دنبال میشود.

سعیدی بیان کرد: تسهیلات اشتغال در قالب خود اشتغالی، تعاونی و یا کارفرمایی از یک تا ۱۴۰ میلیون تومان به متقاضیان واگذار میشود که در این رابطه ۷۲۰ شغل مختلف برای ما تعریف شده است.

وی اضافه کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی با توجه به پیام مقام معظم رهبری از سال ۹۲ در دستور کار قرار گرفت که جامعه هدف آن، همه اقشار جامعه است و متقاضیان اعم از کسانی که دارای کارت عضویت بسیج هستند یا نه، می توانند از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

وی یاد آور شد: در اقتصاد مقاومتی بحث اصلی رشد تولید است و در ۱۱ عرصه ، فعالیتها دسته بندی شده اند.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با بیان این مطلب که تسهیلات اشتغال زایی بسته به میزان و نوع فعالیت به صورت قرض الحسنه و یا وامهای عقود اعطا می شود افزود: در سال جاری مبلغ ۲۴ میلیارد ریال در بحث اشتغال و ۶۲ میلیارد ریال در بحث اقتصاد مقاومتی به شهر کرمان اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اگر در زمینه هسته ای و یا تسلیحات نظامی حرفی برای گفتن داریم و می توانیم با قدرت روی مواضع خود پافشاری کنیم به این دلیل است که در این زمینه کار کرده ایم اما در زمینه اقتصاد هنوز کار چندانی کرده ایم و همین باعث شده تا اقتصاد قدرتمندی نداشته باشیم.

در ادامه شهسواری کارشناس ارشد اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی یادآور شد : بحث اصلی اقتصاد مقاومتی، مربوط به روستاها و کمک به معیشت خانوارهای روستایی است و این کار توسط شرکت نگار نصر اجرا و توسط بسیج سازندگی نظارت می شود.

وی ابراز داشت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی برای تولید بوقلمون، مرغ، بلدر چین، شترمرغ، ماهی، زنبورداری، صنایع تبدیلی، صنایع دستی (قالی، پته و…) زعفران، گلخانه و دام‌های سبک و سنگین آماده واگذاری متقاضان است.

این کارشناس شرکت نگار نصر اذعان داشت : در سال گذشته از بین ۲۳۰۰ طرح متقاضی ، ۱۳۰۰ طرح اجرایی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هم در این رابطه اظهارداشت: در سال گذشته ۹۶۱ مجوز اشتغال در شهرستان کرمان صادر شد که این به اندازه کل مجوزهای صادر شده در استان است.

افضلی خاطر نشان کرد : در سال جاری هم تاکنون ۹۶ مجوز صادر شده است.

مهر



ارسال نظر


آخرین خبرها