کد خبر: 35195 | زمان مخابره: 14:59:32 - شنبه 4 مرداد 1393 | بدون نظر | |

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان: ۱۱ شهر در کرمان متقاضی برگزاری نماز جمعه هستند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: ۱۱ شهر در استان متقاضی برگزاری نماز جمعه هستند که تا پایان ۹۳ به تعدادی از این درخواست‌ها پاسخ داده می‌شود.

به گزارش نشانه نیوز، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا پایان امسال از بین این شهرها به تقاضای ۵ شهر پاسخ مثبت داده می‌شود.

وی با اشاره به ۵ مرداد و سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در تهران، بیان کرد: توصیه شده برای گرامیداشت این روز در تمام شوراهای اداری شهرستان‌های استان بر اهمیت نماز جمعه تاکید شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان افزود: در بین نمازهای مستحبی نمازجمعه گل سرسبد نمازها است و برکات فراوان و ثواب زیادی برای نماز جمعه در کلام معصومین (ع) وارد شده است.

حضور ائمه جمعه در ادارات و نهادها به مناسبت ۵ مرداد

قاسمی‌زاده تصریح کرد: همزمان با ۵مرداد و برای تبیین بیشتر نماز جمعه و اهداف برگزاری آن از حضور ائمه جمعه در ادارات و نهادها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی در برخی ستادهای نماز جمعه استان، اظهار کرد: همزمان با ۵مرداد از جوانان و  پیشکسوتان نماز جمعه در استان قدردانی و از خانواده ائمه جمعه متوفی استان نیز تجلیل می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان با تاکید بر یادبود شهدای نماز جمعه استان کرمان، گفت: در برخی شهرهای استان شهدا جزو چهره‌های مطرح در بنیانگذاری و یا تثبیت نماز جمعه در آن شهر بوده‌اند.

۵۰نماز جمعه در استان کرمان برگزار می‌شود

قاسمی‌زاده با اشاره به برگزاری ۸۰۰نماز جمعه در سطح کشور، افزود: از این تعداد ۵۰نماز جمعه در استان کرمان برگزار می‌شود که آخرین شهری که به صف برگزارکنندگان نماز جمعه پیوست، شهر خانوک بود که قبل از ماه رمضان دارای نماز جمعه شد.

وی با بیان اینکه برای شهرهایی چون ساردوئیه، نگین کویر،سیریز، بلوک، بلورد، هنزا و زهکلوت نیز تقاضای برگزاری نماز جمعه شده است، تصریح کرد:  ۵شهر از این تعداد تا پایان امسال به شهرهای دارای نماز جمعه افزوده می‌شوند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان اظهار کرد: دفاتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان‌‌ها به نمایندگی از مقام معظم رهبری، وظیفه نظارت بر کار ستادهای استهلال را دارند که در استان کرمان نیز این ستاد تحت نظر این شورا فعالیت می‌کند.

۸ گروه استهلال در استان کرمان فعال هستند

قاسمی‌زاده از وجود ۸گروه استهلال در استان خبرداد و گفت: ۶گروه در مرکز استان و دو گروه ثابت نیز در شهرهای سیرجان و چترود به فعالیت‌های ستاد استهلال می‌پردازند.

وی از همکاری ۶۰امام جمعه موقت در استان خبرداد و افزود: ۳۹دفتر و منزل سازمانی در شهرهای مختلف استان وجود دارد و در شش شهر استان نیز این دفاتر و منازل سازمانی برای ستاد نمازجمعه در دست ساخت است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان خاطرنشان کرد: در شش شهر دیگر استان نیز مقدمات کار برای احداث واحد مسکونی و سازمانی برای ستاد نماز جمعه فراهم شده که در شهرهایی چون نودژ، جوپار ، پاریز و خانوک ساخت این اماکن آغاز شده است.

۱۹ مصلی در استان کرمان در حال ساخت است

قاسمی‌زاده بیان کرد: در ۹ شهر استان کرمان مصلی‌های نماز جمعه تکمیل شده و در دست بهره‌برداری است و برای ۱۹ شهر نیز ساخت مصلی در فازهای مختلف اجرایی قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت ساخت مصلی توسط شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مشخص می‌شود، گفت: در شهرستان‌هایی که مسجد جامع یا تکایا و مساجد بزرگ وجود داشته باشد، ساخت مصلی ضرورت ندارد.

کاهش اعتبارات ساخت مصلی  در کرمان

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان با تاکید بر اینکه سال گذشته ۳ میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان از محل اعتبارات فرمانداری‌ها و استانداری برای ساخت مصلی‌ها در استان در نظر گرفته شد، افزود: متاسفانه به سبب تخصیص ۱۴٫۵درصدی این اعتبار به ۴۸۴میلیون تومان کاهش یافت که حتی برای تکمیل یک مصلی نیز کافی نبود.

قاسمی‌زاده بیان کرد: برگزاری گردهمایی منظم و فصلی ائمه جمعه استان سبب کسب رتبه برتر استان کرمان در این زمینه شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ساخت مصلی‌ها از حوزه کاری دولت خارج است، نیاز داریم با کمک‌های مردمی و حضور خیران ۱۴ مصلی در دست ساخت استان را تکمیل کنیم.

تسنیم



ارسال نظر


آخرین خبرها