کد خبر: 37663 | زمان مخابره: 14:39:13 - شنبه 22 شهریور 1393 | بدون نظر | |

ابراز ارادت مردم به شهدا بر اساس آیات قرآن و زنده بودن شهدا است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خداوند، محبت شهدا را در دل مردم قرار داده است،‌ گفت: این ابراز ارادت مردم به شهدا بر اساس آیات قرآن و زنده بودن شهدا است.
نمایش عکس در اندازه واقعی

به گزارش نشانه نیوز، دکتر محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس بر شورای پول و اعتبار کشور شامگاه ( ۲۰ شهریور ) در دومین یادواره هفده شهید منطقه سیمک کوهپایه کرمان در حسینیه مسجد دوازده امام روستای عبدل آباد که با حضور جمع باشکوهی از مردم و خانواده های معظم شهیدان برگزار شد، گفت: مردم ایران اسلامی قدرشناس جانفشانی شهدا هستند.

وی با اشاره به اینکه هنوز پس از گذشت چند دهه از دفاع مقدس شاهد برگزاری یادواره های شهدا به مناسبت های مختلف و در حتی کوچکترین مناطق از کشور هستیم، افزود: این یادواره ها که توسط اقشار مختلف و به صورت کاملا مردمی برگزار می شود نشان از ارادت بالا و محبت مردم نسبت به شهدا است.

پورابراهیمی با بیان اینکه این محبت نمی تواند عادی باشد و طبیعی نیست، گفت: تنها دلیل طبیعی بودن محبت مردم به شهدا این آیه قرآن است که : ” شهدا زنده اند و در نزد پرورد گارشان روزی می خورند”. و گرنه هیچ کس به فرد مرده ابراز ارادت نمی کند و اگر این محبت روز به روز بیشتر می شود به دلیل زنده بودن شهدا است.

عضو ناظر مجلس بر شورای پول و اعتبار کشور با اشاره به اینکه جوانان و نسل جدید ما نیز به شهدا عشق می ورزند و بواسطه نزدیکی آنها به خود احساس غرور می کنند، گفت: اکثریت یادواره شهدایی که رفتم برگزار کنندگان آنها عمدتا جوانان بودند و این نشان از درک بالای نسل جوان ما است.

وی با بیان اینکه شهدا برای خدا رفتند و پیروی از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را در برنامه خود داشتند، افزود: دلیل دیگر دوست داشتن شهدا همین است که آنها در مسیر امام حسین (علیه السلام) حرکت کردند و محبت به شهدا محبت به اهل بیت (علیه السلام) است.

پورابراهیمی محبت اهل بیت (علیه السلام) را محبتی الهی دانست و گفت: این ابراز ارادت مردم به شهدا بر اساس آیات قرآن و زنده بودن شهدا است و شهدا بواسطه پیروی از مکتب اهل بیت (علیه السلام) ماندگار شدند.

وی با بیان اینکه اثر ماندگاری آنها حفظ انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: عظمت شهدای ما امروز در سراسر جهان مشاهده می شود و این مقاومت آنها در آن دوران سخت، امروز جریان جنگ در مناطق مختلف منطقه را تغییر می دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهدای ما به الگویی جهانی تبدیل شده اند و تنها متعلق به کشور خودمان نیستند.

وی در بخش پایانی سخنانش با آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای ( مدظله العالی)، گفت: شهدا در همه رفتار و گفتارشان پیروی از ولایت را یادآور می شدند و پیروی از ولایت است که ما را در ادامه راه انقلاب اسلامی به مقصود می رساند.

گفتنی است که دومین یادواره هفده شهید منطقه سیمک کوهپایه کرمان با برنامه های متنوع فرهنگی از جمله سخنرانی حجت الاسلام سید حسین آقامیری،‌ مداحی سید محسن بنی فاطمه و قرائت گوشه ای از وصیت نامه شهید غلامرضا زحمتکش همراه بود.
کرمان فردا



ارسال نظر


آخرین خبرها