کد خبر: 37937 | زمان مخابره: 8:09:29 - سه شنبه 25 شهریور 1393 | بدون نظر | |

آماده باش چین برای مقابله با توفان کالمائگی/ توفان در فیلیپین جان هشت نفر را گرفت

بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم جنوب چین پس از هشدار برای توفان ˈکالمائگیˈ تخلیه شدند و ۳۰ هزار نفر به مناطق امن پناه بردند.

  به گزارش نشانه نیوز، روزنامه ‘مردم’ ارگان حزب حاکم چین روز سه شنبه اعلام کرد ۹۴ هزار و ۳۳۶ نفر پس از هشدار توفان از شهر ‘ون چانگ’ در استان ‘هاینان’ تخلیه شدند.

مقامات دریایی چین نیز خواستار بازگشت حدود ۲۶ هزار قایق ماهیگیری و بیش از سه هزار کشتی به سواحل استان های ‘هاینان’ و ‘گوانگ دونگ’ برای در امان بودن در مقابل توفان ‘کالمائگی’ شدند.

تمامی پروازها به مقصد ‘هایکو’ بدنبال این توفان نیز لغو شد.

از سوی دیگر هنگ کنگ صبح روز سه شنبه شاهد توفان قدرتمند همراه با بارش باران بود که باعث اختلال در پروازها و بسته شدن بازار سهام در این منطقه شد.

توفان ‘کالمائگی’ با سرعت ۱۲۵ کیلومتر در ساعت از هنگ کنگ به سمت بخش شمالی جزیره ‘هاینان’ چین حرکت می کند.

براساس گزارش رسانه های هنگ کنگ ، اگر چه تندبادهای گرمسیری در حال دور شدن از این منطقه هستند، اما انتظار می رود این توفان برای مدتی در منطقه باقی بماند.

دولت هنگ کنگ اعلام کرد این توفان و گردباد باعث تاخیر در بیش از ۵۰۰ پرواز از فرودگاه هنگ کنگ شد و نزدیک به ۴۰ پرواز نیز لغو شد.

گزارش هایی از قطع درختان و آب گرفتگی در بخش هایی از هنگ کنگ نیز دریافت شده است.

بر اثر توفان ‘کالمائگی’ که روز یکشنبه بخش هایی از شمال فیلیپین را در نوردید نیز هشت نفر کشته و ۱۸ هزار نفر بی خانمان شدند.

این توفان همچنین باعث قطع برق هشت استان فیلیپین و لغو حدود ۵۰ پرواز شد.

سرعت توفان ‘کالمائگی’ در فیلیپین که تعطیلی مدارس مانیل پایتخت و برخی استان های شمالی را به همراه داشت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.



ارسال نظر


آخرین خبرها