کد خبر: 37960 | زمان مخابره: 8:34:14 - سه شنبه 25 شهریور 1393 | بدون نظر | |

تحرکات بین‌المللی علیه «داعش» بدون مشارکت ایران و سوریه نتیجه نخواهد داد

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که هرگونه اقدام و تلاش بین المللی که برای مبارزه با گروه تروریستی تکفیری «داعش» صورت گیرد، بدون مشارکت ایران و سوریه نتیجه نخواهد داد.

به گزارش نشانه نیوز، «احمد الخفاجی»، نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تاکید کرد که هرگونه تلاش بین المللی برای غلبه بر گروه تروریستی تکفیری داعش بدون مشارکت ایران و سوریه نتیجه نخواهد داد، چون این دو کشور دارای تاثیر بسزایی بر این بحران هستند.

این نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه بخش بزرگ خطر داعش متوجه سوریه است، افزود: این بدین معناست که حضور سوریه در این کنفرانس امری ضروری واساسی است، این درحالی است که نقش تاثیرگذار ایران در دو عرصه عراق و سوریه، حضور این کشور را هم در چنین کنفرانسی ضروری نشان می‌دهد.

الخفاجی گفت: در این میان نمی‌توان نقش تاثیرگذار لبنان را در مبارزه با داعش نادیده گرفت و حضور این کشور برای کامل شدن این حلقه لازم است. بنابراین برای هدف گیری قدرتمند و سریع و تاثیرگذار داعش حضور کشورهایی همچون ایران و سوریه و لبنان در چنین کنفرانس‌هایی امری ضروری است.

به اعتقاد این نماینده پارلمان عراق عدم انسجام موضع غرب در قبال اوضاع جاری در سوریه ناشی از حمایت برخی از کشورهای غربی از سوریه و برخی دیگر از گروه‌های تروریستی است.



ارسال نظر


آخرین خبرها