کد خبر: 37999 | زمان مخابره: 17:14:03 - چهارشنبه 26 شهریور 1393 | بدون نظر | |

یازدهمین وقف سال جاری شهرستان بافت ثبت شد

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت از وقف زمین کشاورزی به ارزش یک میلیارد ریال ،بر آستان امامزاده سید علی موسی (ع) این شهرستان خبر داد.
به گزارش  نشانه نیوز و به نقل از وابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، مسعود محمدی بیان داشت: خیرکشاورز بافتی ، در اقدامی ۵ سهم از ۹۶ سهم خود از یک زمین کشاورزی به انضمام ۱۰ ساعت آب را بر آستان مقدس« امامزاده سید علی موسی» شهرستان بافت وقف کرد.
وی مساحت زمین مورد وقف را ۵۰ هزار متر مربع اعلام و ادامه داد: این زمین تحت کاربری کشاورزی  با کشت گندم و جو می باشد.
محمدی اظهار داشت:  مصارف امور مدیریتی –بهبود فضای سبز  -عملیات اجرایی و عمرانی –روشنایی و پاداش خادمین سادات را از جمله نیات این وقف ازرشمند ذکر کرد.
وی افزود: واقف تولیت این ملک راتا زمان حیات خودعهده دار شده است و پس از حیاتش هیئت امناء وقت امامزاده را  به عنوان متولی موقوفه تعیین کرده است.
محمدی ارزش ریالی ملک فوق را مبلغ یک میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد:این ملک در روستای سید علی موسی در حد فاصل ۳۵ کیلومتری از مرکز شهرستان بافت واقع شده است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت متذکر شد:با نیت این وقف ارزشمند از ابتدای سال جاری تا کنون توسط خیران  ۱۱ مورد وقف در این شهرستان ثبت شده است که بیشتر موقوفات ثبت شده طی سال جاری شامل وقف زمین کشاورزی در روستاهای تابع این شهرستان انجام شده است.
محمدی ترویج سنت حسنه وقف در مناطق روستایی را نشان دهنده عظمت دور اندیشی کشاورزانی دانست که با گذشتن از مال خود در راه اصلاح عموم جامعه با خداوند به مضاربه می پردازند.که ترویج و اشاعه فرهنگ وقف توسط این قشر زحمت کش خود نمونه بارز به ثمر رسیدن نهال وقف در جامعه است.
امامزاه سید علی موسی (ع)شهرستان بافت، از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) می باشد که نسب شریف این بزرگوار با چهار واسطه  به ایشان ختم میشود.



ارسال نظر


آخرین خبرها