کد خبر: 38174 | زمان مخابره: 14:39:41 - شنبه 5 مهر 1393 | بدون نظر | |

دبیر جشنواره فیلم مقاومت در کرمان عنوان کرد/اکران ۳۹ فیلم جشنواره فیلم مقاومت در کرمان

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت کرمان از اکران ۳۹ فیلم حوزه دفاع مقدس در کرمان خبر داد.

خبرگزاری فارس: اکران 39 فیلم جشنواره فیلم مقاومت در کرمان

به گزارش  نشانه نیوز، منصور سبزعلی اولادی  با اشاره به آغاز به کار سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمان اظهار داشت: آیین افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت در کرمان صبح روز شنبه پنجم مهر ماه در تالار عماد به صورت نمادین با اکران فیلم معراجی‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: طبق برنامه زمانبندی شده فیلم‌های جشنواره صبح‌ها در دو سانس هشت و ۳۰ دقیقه و ۱۰ و ۳۰ دقیقه مشخص شده و تنها در روزهای دوشنبه و پنجشنبه، هفتم و دهم مهر ماه ساعت ۱۸ اکران فیلم خواهیم داشت.

مسئول انجمن فیلم کانون بسیج هنرمندان استان کرمان گفت: طی مدت زمان برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت کرمان ۳۹ فیلم به نمایش گذاشته می‌شود.

اولادی خاطرنشان کرد: باعث تاسف است که عده‌ای تهاجم را منحصر به بعد فیزیکی آن می‌دانند، اما جنگ آشکار در عرصه‌های فرهنگ را که باورهای ما را مورد هجمه قرار داده است، نمی‌بینند.

وی تصریح کرد: غربی‌ها پس از به صحنه آمدن دین درصدد برآمدند که به دو صورت دین را مورد هجمه قرار دهند و در مرحله اول جریان‌هایی مانند داعش و تکفیری را به عنوان نخبه در منطقه بدل کردند.

اولادی گفت: غرب در رویکرد دیگر برای مقابله با دین که نخبگانی‌تر است و هالیوود هم آن را دنبال می‌کند، بحث ایمان‌ستیزی را به وجود آورد.

این فیلمساز کرمانی اظهار داشت: امروز که میدان نبرد با قدرت‌های استکباری از جبهه نظامی به عرصه فرهنگی، اقتصادی و علمی گسترش یافته، معنا و مفهوم مقاومت نیز برای ملت‌های آزاده جهان گسترده شده است.

وی افزود: برای شناخت لایه‌های مختلف دفاع مقدس زبانی به غیر از زبان هنر نداریم، دفاع مقدس رنسانس فرهنگ و هنر ایران است.

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت کرمان بیان داشت: هدف از برگزاری این جشنواره، آشنایی با آثار سینمایی دفاع مقدس و انقلاب و پاسداشت حماسه‌های دفاع مقدس است.

اولادی عنوان کرد: در این جشنواره تمرکز اصلی بر روی نمایش فیلم‌های حوزه مقاومت است و بلیت‌ها به صورت رایگان در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

به گزارش فارس، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت کرمان از شنبه پنجم مهر ماه آغاز به کار کرده و تا پنجشنبه ۱۰ مهر ماه جاری ادامه دارد.

 



ارسال نظر


آخرین خبرها