کد خبر: 38181 | زمان مخابره: 15:03:58 - شنبه 5 مهر 1393 | بدون نظر | |

اولین یاد واره شهدای گنجان بر گزار شد

اولین یادواره ۷۰ شهید گنجان صبح پنج شنه با حضور اقشار مختلف مردم و مسولین در این روستا بر گزار شد.

به گزارش  نشانه نیوز، محمدرضا حسنی‌سعدی  در اولین یادواره‌ی ۷۰ شهید روستای گنجان – روستای نمونه‌ی کشور در زمینه‌ی ایثار و شهادت- از توابع شهرستان رابر  با اشاره به این‌که خاطرات شهدا برای شنونده پیام دارد، افزود: شنیدن خاطرات شهدا از زبان هم‌رزمان‌شان از هر خاطره‌ای شنیدنی‌تر، ماندگارتر و اثرگذارتر است.

وی با بیان خاطراتی از شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: پدر شهیدان حسینی در روستای نوق، با کسب روزی حلال فرزندان خود را تربیت و سه شهید را تقدیم نظام اسلام کرد.
وی بیان کرد: شهدای ما در روزگار خود صحرای کربلای خوزستان را ترک نکردند، بلکه وفادار به امام خود بودند و تا آخرین قطره‌ی خونِ خود را فدا کردند.
امام جمعه شهرستان رابر نیز در این یادواره گفت: پیروزی ما در دفاع مقدس چند عامل داشت که اعتماد و اتکال به خداوند، وحدت مردم و اطاعت از ولی امر از جمله‌ی این عوامل بود.
حجت‌الاسلام جعفری افزود: هر زمانی که مردم امام خود را شناخته و با معرفت در مسیر آن حرکت کنند، پیروز می‌شوند و امروز نیز راه نجات ما اطاعت از ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای(مدظله العالی) است.
جعفری تصریح کرد: همه‌ی ما وظیفه داریم مانند شهدا پشتیبان ولایت باشیم و طبق فرموده‌ی امام راحل «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد.»

 در این مراسم استاندار کرمان با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید «شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی می‌خوردند»، اظهار داشت: شهدا، ناظر و شاهد ما هستند.

علیرضا رزم‌حسینی تصریح کرد: کشور ما امروز به برکت ولایت از امنیت بالایی برخوردار است در حالی که در اطراف ایران آتشفشانی از ناامنی وجود دارد.

وی ادامه داد: خون شهیدان حافظ انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما امروز در شرایطی هستیم که به وحدت نیاز داریم.

استاندار کرمان بیان داشت: امروز کشور ما با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید و ریاست جمهوری مبنی بر حفظ آرامش و انجام فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گام‌های روبه جلو را برمی‌دارد.

رزم‌حسینی افزود: اگر شهدا زنده بودند، راهی به‌ غیر از وحدت و یکپارچگی و پیروی از ولایت را انتخاب نمی‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز جامعه ما نیاز بیشتری به اخلاق و فرهنگ جبهه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: فداکاری و ازخودگذشتگی از جان، مال و آبرو یکی از اخلاق‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدا بود و آنها فداکاری و ایثار می‌کردند، اگر بمباران شیمیایی می‌شد رزمنده ما ابتدا به همرزمش کمک می‌کرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: صداقت، پاکی، راستگویی، همدلی، تواضع و فروتنی از مهمترین ویژگی‌های شهدا بود.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه شهدا غرور نداشتند و ما هم نباید غرور داشته باشیم، تصریح کرد: ما نباید فکر کنیم، فقط ما حزب‌اللهی و پیرو ولایت هستیم، بلکه هر رزمنده‌ای باید جوانان را با رفتار و اخلاق خود جذب کند.

وی با اشاره به اینکه قدرشناسی از ویژگی‌های بارز شهدا بود، اما شکرگزاری در جامعه ما کمرنگ شده است، گفت: فرهنگ شکرگزاری باید در جامعه نهادینه شود.

استاندار کرمان همچنین مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات و سختی‌ها را از دیگر ویژگی‌های شهدا خواند و ادامه داد: امروز اگر یک جوان سوری، لبنانی، عراقی و یا مصری مبارزه می‌کند، این استقامت را از فرهنگ دفاع مقدس و شهدای ما فرا گرفته است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی فرهنگ مقاومت را در منطقه ترویج کرده است، تصریح کرد: سردار سلیمانی فرماندهی متواضع و مخلص است و پایمردی وی در عراق و دیگر کشورها موجب پیروزی‌های زیادی شده است.

وی ادامه داد: تمام غم و هم دولت این است که اوضاع اقتصادی مردم را بهتر کند و دولت اهمیتی ویژه‌ای برای سلامت مردم قائل است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه دولت یازدهم به‌دنبال رونق اقتصادی است، بیان کرد: در استان کرمان حجم سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه‌ای در حال اجرا و یا مطالعه است.

وی اظهار داشت: پارک ملی خبر در سفر ریاست جمهوری به عنوان یک طرح بزرگ گردشگری در سطح ملی کلنگ‌زنی می‌شود.

استاندار کرمان افزود: آب بافت و رابر در ۱۰ روز آینده وصل می‌شود و مردم از آب شیرین  و باکیفیت بهره‌مند می‌شوند و برای تاخیر در اجرای این پروژه‌ها از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه پروژه‌های زیادی در استان کرمان در دست اجراست، خاطرنشان کرد: باید دست‌به‌دست هم دهیم تا بتوانیم، روز‌به‌روز برای توانمندسازی مردم اقدامات زیادی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه دولت‌های گذشته خدماتی را انجام داده‌اند، بیان کرد: دولت پروژه‌های بالای ۸۰ درصد را طی سال‎جاری تکمیل می‌کند و سال آینده هم پروژه‌های ۵۰ تا ۸۰ درصد را به پایان می‌رساند.



ارسال نظر


آخرین خبرها