کد خبر: 38842 | زمان مخابره: 14:25:23 - سه شنبه 29 مهر 1393 | بدون نظر | |

فرهنگ صرفه‌جویی در مراسمات عزاداری استان کرمان نهادینه شود

استاندار کرمان، گفت: فرهنگ صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف باید در مراسمات عزاداری استان کرمان نهادینه شود.

به گزارش نشانه نیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در بیست و پنجمین گردهمائی هیئت‌های مذهبی شمال استان کرمان به میزبانی شهرستان بافت، اظهار کرد: عشق رزمندگان به امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی یکی از عوامل پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود.

استاندار کرمان مطالب خلاف واقع در برخی از مداحی‌ها را یکی از آفت‌های مراسم عزاداری دانست و اظهار کرد: مدح باید با معرفت و شناخت همراه باشد و عزاداری‌ها نباید در سینه‌زنی خلاصه شود بلکه باید یک پیام برای مردم به ویژه نسل جوان داشته باشد.

رزم حسینی با بیان اینکه از علما و خبرگان درخواست می‌شود تا پیام نهضت عاشورا و امام حسین (ع) را در جامعه گسترش دهند، گفت: نهضت عاشورا پیام‌هایی همچون از خودگذشتگی،فداکاری، سازندگی و آبادانی در همه امور را به همراه داشت که این پیام باید در هیئت‌های عزاداری نهادینه شود.

وی تصریح کرد: این فرهنگ حسینی و عاشورایی سردارانی همچون حاج قاسم سلیمانی تربیت کرده که فرهنگ مقاومت را در منطقه ترویج می‌کنند.

استاندار کرمان افزود: امروز اگر یک جوان سوری، لبنانی، عراقی و یا مصری مبارزه می‌کند، این استقامت را از فرهنگ دفاع مقدس، نهضت حسینی و عاشورایی فرا گرفته است.

رزم حسینی با تاکید براینکه فرهنگ جلوگیری از اسراف باید در مراسمات عزاداری نهادینه شود، بیان کرد: شورای آب استان کرمان به دلیل شرایط بحرانی در استان تشکیل شده و صدا و سیمای مرکز کرمان با تشکیل کمیته تبلیغات شورای حفاظت آب، کار تبلیغات صرفه جویی در راستای طرح پلیس آب را در استان آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان باید به سمت کشت محصولاتی برود که به آب کمتری نیاز دارند زیرا هزینه آب مصرفی در بخش کشاورزی با درآمد حاصل از فروش محصولات نامتناسب است.تسنیم



ارسال نظر


آخرین خبرها