کد خبر: 40366 | زمان مخابره: 14:34:12 - چهارشنبه 28 آبان 1393 | بدون نظر | |

کاهش ۶۷ درصدی قتل ناشی از منازعه در کرمان

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان از کاهش ۶۷ درصدی قتل ناشی از منازعه در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش نشانه نیوز، محمد صادق شجاعی افزود: همچنین در این مدت شاهد ۳۸ درصد کاهش در زمینه سرقت مسلحانه و رشد هشت درصدی در زمینه جرایم خشن در استان کرمان بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: پنج جرم اول استان شامل سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، حمل مواد مخدر، تهدید، توهین به اشخاص عادی و نگهداری و مالکیت مواد مخدر است.

وی اظهار کرد: در حوزه سرقت، مواد مخدر و قتل در این مدت، ۲۷ هزار و ۲۰۸ پرونده در استان کرمان مختومه اعلام شده است.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: در زمینه سرقت نیز تعداد پرونده های وارد شده به دادسراهای عمومی و انقلاب استان ۱۲ هزار و ۶۳ مورد بوده که بیشترین ورودی در شهرستان ها مربوط به رفسنجان با یکهزار و ۳۲ پرونده و کمترین آنها مربوط به دادسرای شهرستان کوهبنان است.

وی افزود: بیشترین اتهام وارده در این حوزه نیز مربوط به سرقت مستوجب تعزیر با اختصاص یکهزار و ۴۵۴ فقره تعزیر است.

شجاعی گفت: پرونده های سرقت وارده در دادگاه های استان کرمان پنج هزار و ۲۰۶ فقره است که ۳۳۰ پرونده به سیرجان و ۱۰ پرونده به حوزه ساردوئیه اختصاص یافته و بیشرین اتهامات وارده در این حوزه با چهار هزار و ۷۴۰ پرونده مربوط به سرقت مستوجب تعزیر است.

وی درباره پرونده های مرتبط با مواد مخدر نیز گفت: از مجموع چهار هزار و ۳۱۳ پرونده مطروحه در دادسراهای عمومی و انقلاب استان کرمان، ۴۸۵ پرونده به شهرستان بم و ۵۴ پرونده به قلعه گنج اختصاص دارد و دو هزار و ۳۵۰ پرونده از اتهامات این حوزه مربوط به مالکیت و نگهداری مواد مخدر است.

وی افزود: سیرجان با مجموع ۴۸۸ پرونده وارده و رودبار جنوب با یک پرونده از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ پرونده در دادگاه ها دارای بیشترین و کمترین ورودی در این حوزه می باشد و از مجموع اتهامات وارده دو هزار و ۳۵۰ مورد مربوط به نگهداری و مالکیت مواد مخدر است.

شجاعی با بیان اینکه مجموع پرونده های مربوط به قتل در دادگاه ها و دادسرهای استان کرمان یکهزار و ۲۱ فقره است، گفت: ۵۲۳ اتهام وارده در این زمینه مربوط به قتل غیرعمد بر اثر بی احتیاطی در رانندگی و کمترین قتل در گلباف و کوهبنان و بیشترین آن با ۱۳۸ پرونده وارده مربوط به شهرستان سیرجان است.



ارسال نظر


آخرین خبرها